Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Wymiana baterii w iPhone. Co warto wiedzieć

@macminikWymiana baterii w iPhone. Co warto wiedzieć03.01.2018 21:41

Jednym z ostatnich, najgorętszych tematów w sieci, to kwestia wymiany baterii w telefonach Apple. Zdawać by się mogło, że na ten temat powiedziano niemal wszystko. Ja jednak chciałem się z wami podzielić pewnymi informacjami, które z plotek zamieniają się w "fakty objawione".

Apple zdecydowało się na obniżenie cen baterii dla klientów, którzy potrzebują wymienić je w swoim telefonie. Decyzja ta, zupełnie błędnie, nazywana jest "programem wymiany baterii". Nie jest to "program", ale okresowe obniżenia ceny na konkretne podzespoły. Obniżona cena na baterie obowiązuje od 2 stycznia do końca roku 2018.

Baterie w obniżonej cenie mogą być wymienione w iPhone 6 oraz modelach wyższych. Konkretnie rzecz biorąc, jest to iPhone 6 i 6 Plus, iPhone 6s i 6s Plus, iPhone SE, iPhone 7 i 7 Plus. W modelach niższych, a więc iPhone 5s, iPhone 5, iPhone 5c, iPhone 4s (tak, nadal ma wsparcie serwisowe Apple), ceny baterii są takie jak dotychczas.

Z listy modeli objętych zniżką na baterię warto zwrócić uwagę na modele iPhone 6s oraz iPhone 7 i 7 Plus. W stosunku do modelu iPhone 6s Apple wdrożyło "program jakości" zgodnie z którym, baterie w niektórych egzemplarzach 6s mogą zostać wymienione bezpłatnie. Jak to stwierdzić ? Wystarczy wejść na stronę wsparcia Apple i wprowadzić numer seryjny telefonu. Po chwili powinna pojawić się informacja, czy dany egzemplarz kwalifikuje się do darmowej wymiany baterii w ramach "programu jakości Apple".

Z inną sytuacją mogą spotkać się posiadacze modeli iPhone 7 i 7 Plus oraz iPhone SE. Część z tych telefonów może jeszcze podlegać gwarancji lub rękojmi. Wówczas w przypadku potwierdzenia problemów z baterią, może ona także zostać wymieniona bezpłatnie.

W modelach nowszych to jest iPhone 8 i 8 Plus oraz X, baterie w większości sytuacji będą wymieniane w ramach gwarancji urządzenia, o ile problem z baterią zostanie potwierdzony przez autoryzowany serwis lub dział wsparcia Apple.

Ponieważ obniżona cena na wymianę baterii nie jest związana z żadnym "programem" Apple, wymiana tego elementu nie wiąże się z konkretnymi wymaganiami. Serwis zobowiązany jest zawsze przeprowadzić wymagane przez Apple testy baterii i na podstawie ich wyników zasugerować klientowi jej wymianę lub stwierdzić, że wymiana nie jest konieczna. Nawet jeśli serwis nie potwierdzi konieczności wymiany baterii, klient może się zdecydować na jej wymianę i w takich sytuacjach serwis wymienia baterię zgodnie z oczekiwaniem posiadacza telefonu. Jeśli bateria nie jest wymieniana w ramach gwarancji lub rękojmi urządzenia, lub nie jest to iPhone 6s zakwalifikowany do "programu jakości Apple", wymiana baterii przeprowadzana jest odpłatnie.

Ceny wymiany baterii nie są narzucone przez samo Apple, choć wiele informacji w sieci tak sugeruje. Jak nietrudno znaleźć, wiele serwisów ustaliło ceny na poziomie 149 zł. Ja znam serwis, oczywiście autoryzowany, gdzie cena wymiany baterii została ustalona na 129 zł.

Wiele pytań związanych jest z czasem potrzebnym na wymianę baterii w telefonie. Przyjmuje się, że na wymianę baterii potrzeba około 1 godziny. Jest to czas niezbędny na przyjęcie telefonu do serwisu, zgłoszenie naprawy, niezbędne testy, sam proces wymiany baterii oraz testy końcowe. Jeśli serwis posiada baterię w magazynie, naprawa ta zazwyczaj realizowana jest dość szybko, nawet do wspomnianej 1 godziny. Sytuacja komplikuje się wówczas, gdy serwis nie posiada w magazynie baterii i musi ją zamówić. Ze względu na procedury bezpieczeństwa związane z transportem baterii, czas oczekiwania może wynieść od 3 do 5 dni, ale są to raczej sytuacje sporadyczne.

Bardzo ważnym jest proces przygotowania telefonu do wymiany baterii. Zgodnie z tym, co już wspominałem w poprzednim wpisie, telefony wyposażone w baterie innych producentów niż Apple, nie mogą być serwisowane w sposób autoryzowany, a tym samym nie można liczyć na wymianę baterii w promocyjnej cenie. Innym, często spotykanym problemem jest kwestia pękniętego wyświetlacza. Żaden serwis nie może zagwarantować, że uda się poprawnie zrealizować wymianę baterii, gdy do serwisu trafia telefon z pękniętym wyświetlaczem. Jednak w niektórych sytuacjach, po konsultacji z technikiem, taka naprawa może być realizowana. Tu decyzja należy do klienta i technika, tory powinien poinformować o ryzyku całkowitego uszkodzenia wyświetlacza.

Posiadanie nieoryginalnego wyświetlacza nie jest natomiast przeszkodą do przeprowadzenia naprawy.

Bardzo wielu klientów pyta, czy telefon przekazany do serwisu powinien być wymazany. Przyjmuje się, że tak. Warto więc zrobić sobie kopię bezpieczeństwa i usunąć wszystkie dane. Chyba nikt nie chce, aby ktoś w serwisie nawet przypadkiem trafił na naszą prywatną korespondencję lub zdjęcia nawet wówczas, gdy nie ma w nich nic kompromitującego.

Telefon, który trafia do serwisu, nie może być też zablokowany kodem PIN (dlatego warto oddać go bez danych) oraz musi być wyłączona funkcja Find My iPhone (FMI). FMI można wyłączyć z poziomu telefonu lub poprzez stronę www.

Z poziomu telefonu, należy wejść do "Ustawienia", następnie do zakładki związanej z naszym Apple ID, dalej "iCloud" i na koniec "Znajdź mój iPhone". Aby wyłączyć funkcję, trzeba podać swój Apple ID (adres email, którego używamy np. do zakupów w App Store) oraz hasło. Jeśli nie pamiętamy tych danych, trzeba skontaktować się z działem wsparcia Apple i pomogą odzyskać wszelkie niezbędne dane.

Serwis nie może odzyskać ani zmienić hasła do Apple ID, nie może też samodzielnie wyłączyć funkcji Find My iPhone.

Jeśli z jakiś przyczyn nie mamy dostępu do telefonu, a potrzebujemy wyłączyć funkcję "Find My iPhone", można to zrobić z poziomu www logując się na stronę www.iCloud.com. Podobnie jak wcześniej, do zalogowania potrzebne jest Apple ID i Hasło.

W przypadku włączonej weryfikacji dwustopniowej, może być konieczne potwierdzenie logowania za pomocą 6 cyfrowego kodu wysyłanego na inne, zarejestrowane urządzenia. Jeśli nie mamy dostępu do takich urządzeń, można zaznaczyć by kod został wysłany sms-em, na zarejestrowany w Apple numer telefonu.

Po zalogowaniu, uruchamiamy funkcję "Znajdź". Po chwili spędzonej z kompasem powinna nam się pokazać mapa z lokalizacją naszych urządzeń. Jeśli iPhone jest jedynym urządzeniem i jest wyłączony, na mapie nie pojawi się jego lokalizacja.

Nad mapą powinen pojawić się napis "Wszystkie urządzenia", który rozwijamy. Z listy urządzeń wybieramy urządzenie na którym chcemy wyłączyć funkcję FMI.

Urządzenie, w tym wypadku telefon, powinno być wyłączone, o czym świadczy szara kropka przy jego ikonie. Po prawej stronie mamy kółko z krzyżykiem na które klikamy, aby uzyskać możliwość usunięcia urządzenia.

Bardzo ważne, by urządzenie usunąć, a nie wymazać (co często się zdarza). Jeśli proces wymiany baterii na nową zostanie zrealizowany, serwis do naprawy dodaje stosowną informację. Baterie wymienione w ramach usług pogwarancyjnych objęte są gwarancją przez 90 dni. Analogicznie wygląda to w przypadku wymiany baterii w modelu 6s w ramach "Programu jakości Apple".

W przypadku wątpliwości lub innych pytań postaram się na nie odpowiedzieć w komentarzach lub w prywatnej korespondencji, jeśli ktoś woli tę drogę komunikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.