Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Wyniki BlackBerry

@macminikWyniki BlackBerry01.10.2014 11:36

Znany kanadyjski producent telefonów BlackBerry opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2015 roku fiskalnego (okres od 1 czerwca do 30 sierpnia). Wyniki te niestety nie napawają optymizmem co do przyszłości firmy.

Przychody firmy wyniosły 916 mln USD (w poprzednim kwartale było to 966 mln) i warto podkreślić, iż przychody BlackBerry od roku się kurczą.

Niestety kurczą się i zyski firmy pomimo mniejszej marży na produkty. Jak wykazuje BlackBerry, 46% zysku stanowi sprzedaż urządzeń (195 mln USD), 46% zysku przyniosły usługi serwisowe/usługowe i 8% zysków przyniosła sprzedaż oprogramowania.

BlackBerry w raportowanym kwartale zdołało sprzedać 2,4 mln. swoich smartfonów.

Wzrosły też wydatki firmy osiągając w raportowanym kwartale wysokość 1.114 mld USD z czego tylko skromne 186 mln USD zostało przekazana na badania (w zeszłym kwartale badania pochłonęły 237 mln USD).

Niewątpliwie niemałą część wydatków firmy pochłonął zakup firmy Secusmart zajmującej się tworzeniem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i szyfrowania wiadomości oraz kodowania dźwięku. Blackberry także rozpoczęło proces przejęcia firmy Movirtu firmy zajmującej się dostarczaniem usług sieciowych w chmurze i co pewnie szczególnie cenne dla BlackBerry, tworzeniem systemu wirtualnych kart SIM umożliwiających przypisanie do jednej kary SIM nawet kilku numerów telefonicznych pochodzących od różnych operatorów.

Napawa natomiast optymizmem fakt, że wzrosła ilość subskrybentów usług BlackBerry. W poprzednim kwartale ilość subskrybentów zmniejszyła się aż o 4 mln użytkowników co trafnie podsumował wówczas magazyn Forbs stwierdzeniem;

Poza grupą konsumentów uwięzionych w ekosystemie BlackBerry jest małe zapotrzebowanie na nowe urządzenia.

Istotnie wówczas smartfon BlackBerry Z10 nie zdołał przyciągnąć wielu nowych użytkowników i szumne zapowiedzi BlackBerry o nawiązaniu walki z iPhone czy topowymi smartfonami z Androidem okazały się tylko płonnymi marzeniami zarządu firmy.

Jak obecnie wykazało Blackberry, w drugim kwartale roku 2015 odnotowano wzrost subskrybentów usług o 3,4 mln. Z telefonów BlackBerry korzysta 91 mln. użytkowników co także napawa optymizmem, gdyż w poprzednim kwartale było to 85 mln. użytkowników smatfonów z logiem BlackBerry.

Inwestycje w nowe technologie oraz zahamowanie odpływu użytkowników i subskrybentów usług BlackBerry pozwalają twierdzić, że Kanadyjczycy bynajmniej nie zamierzają się poddawać co sugerowały media w poprzednim kwartale. BlackBerry posiada także spore zapasy finansowe pozwalające jeszcze firmie podjąć walkę o swoje miejsce na rynku usług i urządzeń mobilnych. Jak stwierdził John Chen CEO BlackBerry.

To był dobry kwartał dla naszych kluczowych wskaźników operacyjnych. Jestem przekonany, że osiągniemy rentowność do końca fiskalnego roku 2015 (do 31 maja 2015). Zakończyliśmy restrukturyzację zatrudnienia i koncentrujemy się na kreowaniu wzrostu przychodów i prowadzeniu rozsądnych inwestycji umożliwiających nam zachowanie pozycji lidera w sektorze urządzeń mobilnych i bezpieczeństwa korporacyjnego.

A ja osobiście trzymam kciuki za BlackBerry. Posiadałem niegdyś jeden z ich telefonów i darzę tą firmę sporą sympatią.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.