Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Zimowe problemy iPhone 6s i 6s Plus

@macminikZimowe problemy iPhone 6s i 6s Plus28.02.2016 22:14

Apple ostatnio miało kilka problemów z produkowanymi przez siebie telefonami. Najpierw pamiętny problem aktualizacji która sprawiała, że telefony z nieoryginalnymi częściami zamiennymi przestawały poprawnie działać, później nie mniejszy problem związany z przestawieniem daty w telefonie na 1 stycznia 1970 roku. Z obydwoma wyżej wspomnianymi problemami Apple poradziło sobie poprzez stosowne poprawki w dostarczanych aktualizacjach oprogramowania.

Za rogiem czai się jednak kolejny problem, coraz częściej zgłaszany przez użytkowników ostatnich modeli telefonów Apple - iPhone 6s oraz iPhone 6s Plus. Jak zauważyło wielu użytkowników, posiadane przez nich aparaty przy temperaturach w okolicy 0 C zaskakująco szybko rozładowują baterię. Obrazowo mówiąc, użytkownik wychodzi na spacer z telefonem naładowanym w okolicach 40-50% i telefon niesie w kieszeni kurtki. Po kilkunastu minutach wyciąga go z kieszeni, zrobi kilka zdjęć. Wówczas pojemność baterii spada nawet po kilkanaście procent po czym w okolicach 25-30% deklarowanej pojemności baterii, iPhone się wyłącza meldując rozładowaną całkowicie baterię. Po powrocie do domu, gdy telefon "złapie" już temperaturę plusową, włącza się wyświetlając stan baterii jaki użytkownik miał możliwość zaobserwowania tuż przed wyłączeniem, a więc owo 25-30%. Zdaniem użytkowników, sytuacja kuriozalna zważywszy na fakt, że iPhone do najtańszych nie telefonów nie należy.

Użytkownicy takich "ciepłolubnych" telefonów oczywiście usiłowali reklamować swoje słuchawki twierdząc, że jest to oczywista wada produktu. Niestety, serwisy różnie podchodzą do zagadnienia, co jest ewidentnym dowodem na to, że Apple oficjalnie nie dało im żadnych wytycznych jak postępować w tej sprawie. Niestety, większość serwisów po wykonaniu standardowych testów oddaje telefony jako sprawne, zamieszczając informację, iż zgodnie z danymi producenta telefon prawidłowo pracuje w temperaturze od 0 do + 35 C. Problem w tym, że niektórzy posiadacza iPhone 6s lub 6s Plus obserwują takie zjawisko nawet przy +5 C, która to temperatura mieści się w zakresie deklarowanej, optymalnej temperatury pracy telefonu. Z informacji przekazanych przez użytkowników wynika, że testy wdrożone w serwisie nie wykazują błędnego działania ich telefonów, jednak są one wykonywane w temperaturze pokojowej, a więc nie ma możliwości wychwycenia tej usterki.

Rzecz dziwna, gdyż niektóre serwisy uznają gwarancję i wymieniają telefony na nowe egzemplarze, które też nie zawsze są wolne od wspomnianej wady. Kilku użytkowników zrealizowało podobno nawet kilka takich reklamacji, aż trafiło na egzemplarz wolny od przedmiotowej wady.

Sytuacja dodatkowo komplikuje się, gdyż nie wszystkie egzemplarze reagują tak samo na niskie temperatury, a odsetek tych wrażliwych na niskie temperatury jest stosunkowo niewielki choć jak widać, zauważalny skoro stał się problemem.

Użytkownicy na własną rękę rozpoczęli śledztwo, co sprawia iż niektóre egzemplarze telefonów tak nerwowo reagują na niższą temperaturę otoczenia. Jak wykazały wzajemne konsultacje, w pozytywnie rozpatrzonych reklamacjach serwisy umieszczają zapisek, o nieprawidłowo działającym układzie sterującym zasilaniem. Co ciekawsze, telefony najczęściej wykazujące wspomnianą wadę wyposażone są w procesory produkowane przez firmę Samsung (procesory A9 dla Apple produkuje Samsung i firma TSMC), choć nie udało się jednoznacznie potwierdzić, czy to właśnie układy Apple A9 produkowane przez zakłady Samsunga stoją zawsze za wspomnianym problemem.

Apple nie zajęło dotychczas jednoznacznego stanowiska w tej sprawie, może czekają na wiosnę....

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.