Blog (23)
Komentarze (1.2k)
Recenzje (0)

Pozycjonowanie a dobra treść

@masterPozycjonowanie a dobra treść14.05.2010 15:47

Jakiś czas temu natknąłem się na coś takiego jak „precel” w temacie pozycjonowania stron. Dla niewtajemniczonych, owy „precel” to strona www, na której umieszczane są artykuł wraz z linkami zwrotnymi do pozycjonowanej strony. Z reguły każdy może dodać taki artykuł aby podnieść pozycję swojej strony w wyszukiwarce.

Zetknąłem się z tym po raz pierwszy i prawdę mówiąc zacząłem się zastanawiać, czy to już aby nie jest przesada? Rozumiem że na wrażliwych frazach jest ostra walkę o pozycję w wyszukiwarkach, ale przecież ludzie nie są idiotami! Załóżmy że ktoś osiągnie swój cel, i wyjdzie na pierwszą pozycję z stroną niekoniecznie pasująca do słów kluczowych. No przecież każdy kto nawet odwiedzi taką stronę szybko ją opuści jeśli się okażę że to nie to czego szukał.

Wydaje mi się że dobra treść, dobry produkt sam potrafi się obronić i nie potrzeba aż takich gimnastyk. Naturalnie powstające linki zwrotne załatwią sprawę. Oczywiście zakładam że strona jest dobrze napisana i zoptymalizowana w minimalnym stopniu pod kątem wyszukiwarek. Po prostu zaczyna mi to przypominać wciskanie kitu jak w telezakupach.

Wyjątek może tutaj chyba jedynie stanowić sytuacja w której na daną frazę istnieje produkt lub strona z całkowicie innej branży. Swego czasu spotkałem się zdaje się z silnikiem graficznym o nazwie OOBE. Spróbujcie sobie go znaleźć wpisując tę frazę. Skończycie na podróżach poza ciałem :). Oczywiście wiąże się to z tym że jednak zdecydowana większość wpisujących owe słowo kluczowe szuka czegoś innego niż silnika do gry. Dodanie słówka „engine” załatwia sprawę.

Nie będę ukrywał, nie jestem ekspertem w dziedzinie SEO. Orientuję się w temacie na tyle aby móc stworzyć przyzwoitą stroną pod tym względem. Nie mniej, moje poczucie dobrego smaku mówi mi że jest pewna granica której przekraczać nie można. Pamiętajcie, dobra treść obroni się sama!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.