Blog (41)
Komentarze (510)
Recenzje (0)

Cyfrowy Polsat - apogeum

@McDraculloCyfrowy Polsat - apogeum09.11.2015 22:25

Tak wiem - poprzedni wpis miał być ostatni. Ale... nie mogę. Bo chyba każdy musi poznać jak działają firmy telekomunikacyjne w Polsce. Niestety - ja dałem się namówić na szybki Internet LTE (z jednej strony wyjścia nie miałem, z drugiej jednak - mogłem wziąć Internet na kartę, bez abonamentu). Jednocześnie poniższy wpis jest jakby usprawiedliwieniem mojej nieobecności na blogu. Sami zobaczcie czy przy takiej prędkości można normalnie pracować? I produkować wpisy?

A taką własnie prędkość oferuje mi... Cyfrowy Polsat (ukłony dla Pana Solorza-Żaka):

Źródło

Jednocześnie Cyfrowy Polsat w podpisanej umowie zobowiązał się do:

Cyfrowy Polsat zobowiązuje się dołożyć należytej staranności w celu zapewnienia prawidłowej jakości świadczonych Usług zgodnie z warunkami umowy, obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi standardami technicznymi.

Co to są te standardy techniczne?

No właśnie ciężko mi powiedzieć (ale mam nadzieję, że pomożecie mi w tym) bo standard LTE mówi o:

  • maksymalna szybkość w dół łącza w warstwie radiowej 100 Mb/s przy szerokości kanału 20 MHz
  • maksymalna szybkość w górę łącza – 50 Mb/s przy szerokości kanału 20 MHz
  • opóźnienie małych pakietów < 5 ms

Rozumiem, że są to wartości maksymalne. I, że czysto teoretyczne, ale ja w domu chciałbym mieć chociaż 10% tych wartości. Zresztą sami zobaczcie:

Co na to Cyfrowy Polsat?

W odpowiedzi zgłoszenie zarejestrowane pod numerem sprawy SP/xxxx/xx/xx/xxxxx, dotyczące braku możliwości korzystania z usług Internetowych uprzejmie informujemy, że Pańska lokalizacja znajduje się w obszarze zasięgu sygnału sieci Cyfrowego Polsatu, natomiast we wskazanej przez Pana lokalizacji zarejestrowano wzrost liczby użytkowników korzystających z najbliższego nadajnika, co może powodować spadek prędkości transferów (od stopnia obciążenia zależy m.in prędkość pobierania oraz wysyłania). W przypadku dalszych problemów proponujemy skorzystanie z anteny zewnętrznej i eksperymentalne dobranie jej położenia w celu uzyskania najlepszego poziomu sygnału. Dodatkowo wyjaśniamy, iż analiza czynników, którą mógł podjąć Cyfrowy Polsat po swojej stronie wykazuje, że Spółka wywiązuje się z podjętego zobowiązania, świadcząc usługę dostępu do Internetu na Pana rzecz prawidłowo i zgodnie z warunkami obowiązującej Strony Umowy.

No i ręce mi opadły

[Ironia]Cyfrowy Polsat wywiązuje się z umowy bardzo dobrze.[/Ironia] Każe mi kolejny raz opłacać osobę, która przyjdzie i pomacha anteną (pomimo, że zasięg jest ok - więc do tej osoby pretensji mieć nie mogę). Mało tego - oni świadczą usługę prawidłowo i zgodnie z warunkami obowiązującej Strony Umowy. Pkt 1 (cytowany powyżej) wymienionej umowy twierdzi że z należytą starannością wykorzystując Infrastrukturę bla, bla, bla... Czyli cytując klasyka ta umowa to "**uj, kupa i kamieni kupa"

[img=marek] Źródło

Skoro nie z umowy to jak ich [gnoić] gonić

Przeczytajcie jeszcze raz powyższy fragment. Ten o przeciążonej infrastrukturze. A co na to Cyfrowy Polsat na swojej stronie Internetowej (do której dostęp mam tylko z komórki)?

  • na pobranie dużych plików (np. filmów HD) musisz już czekać godzinami, z LTE zajmie to zaledwie kilka minut
  • możesz swobodnie dzielić się ze znajomymi plikami, wysyłasz, a po chwili ktoś ogląda lub słucha
  • minimalne opóźnienie (ok. 10 ms) - bez przeszkód korzystasz z aplikacji wymagających transmisji obrazu i głosu w czasie rzeczywistym: wideo chat, TV HD, gry on-line - bez szumów, zakłóceń i buforowania
  • duża pojemność sieci - LTE to koniec problemów z korzystaniem z Internetu w godzinach szczytu - dzięki nowoczesnej technologii w tym samym czasie z usługi może korzystać znacznie większa grupa użytkowników.

Źródło: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/internet/technologia-lte.cp

Pomijając punkt pierwszy i drugi (bo są one tak marketingowe, że marketingowiec chyba płakał jak je pisał) docieramy do punktu 3. Opóźnienie 10ms - rękę do góry osoby, które osiągnęły takie opóźnienie w LTE. Ja wiem, że są łącza, które mają opóźnienia 3ms do redakcji, ale LTE od rodzimych dostawców raczej się do nich nie zalicza (nawet biorąc pod uwagę, że to ponad 3 razy większe opóźnienie). No i ostatni punkt, chyba najważniejszy. Duża pojemność sieci, a u nich nadajnik przeciążony...

Kolejny raz okazuje się, że technologie reklamowane jako umożliwiające szybką i bezproblemowa pracę, a także cyfryzacje terenów niedostępnych dla konwencjonalnych dostawców usług Internetu (kablowych/światłowodowych, tak wiem, jestem staroświecki) zderzają się z biznesem. Niestety, nie jestem sam z moim problemem, ale właściciel, czy prezes firmy mają to gdzieś. Ich nie interesuje dobro klienta czy społeczeństwa, a ich czcze gadanie o nowoczesnej wsi czy cyfryzacji terenów trudno dostępnych jest jedynie marketingowym bełkotem. Dzięki takiemu gadaniu mogą sporo zarobić, być może dostać jakieś dopłaty. Niestety - ja, jak i paru innych, którzy przejechali się na tym operatorze, a może także i takich których ta seria wpisów przestrzegła - więcej z tej infrastruktury nie skorzystamy. Słabo świadczona usługa, brak wykwalifikowanej kadry, a także złe podejście do sprawy klienta sprawia, że klienci często stają się klientami jednorazowymi.

Jak Żyć

Ja już przeszedłem do Play. I mam zasięg 4 sieci! :) Do połączenia wykorzystuje Tetering, a dzieki AP z HotZlotu mam wifi w całym domu. Ale już niedługo... ah, to niespodzianka, może nie będę teraz zapeszać, ale być może już w tym roku i ja do pracy będę miał 3ms :)

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.