Blog (104)
Komentarze (5.7k)
Recenzje (4)

Faul Orange

@MeszugeFaul Orange10.12.2014 14:38

Moim pierwszym telefonem komórkowym był Mitsubishi Trium Aria.

Mitsubishi Trium Aria
Mitsubishi Trium Aria

Aparat ten miał funkcjonalność, do której przyzwyczaiłem się, a później bez powodzenia szukałem latami w telefonach innych firm – aż do momentu, w którym postanowiłem przesiąść się na Blackberry. Funkcjonalność, o której mowa, to możliwość zaprogramowania urządzenia w taki sposób, żeby wyłączało się o określonej porze i wyznaczonej włączało. W moim przypadku jest to 23:00 – 6:00, bo w nocy to ja śpię, a przekonanie, że 24 godziny na dobę muszę być „pod telefonem” minęło mi kilkanaście lat temu. Dzięki temu oszczędzam też baterię.

Z dniem 1 października 2014 zafundowałem sobie abonament Orange oraz kolejnego, nowego Blackberry.

Mój Blackberry
Mój Blackberry

Opłaty za internet (transfer danych) wyglądają w moim przypadku tak:

Orange - taryfa opłat za transfer danych
Orange - taryfa opłat za transfer danych

Zasada jest chyba prosta. Do 100 MB – 5 złotych, powyżej 400 MB kolejne 5 złotych itd. Dowcip polega na tym, że żeby w ogóle uruchomić pierwszy pakiet i system opłat, trzeba z internetu zacząć korzystać. Jeśli tego nie zrobię, nie zapłacę nic, a przynajmniej nie powinienem. Okazało się jednak, że ja najwyraźniej nie jestem do tego potrzebny...

W październiku testowałem różne możliwości telefonu, więc czepiał się nie będę, ale już w listopadzie – tak. Wtedy też zauważyłem coś, co mi się nie podoba. Bardzo nie podoba. Zanim jednak wyjaśnię dokładnie, o co chodzi, muszę wyznać straszną i na pewno dla wielu kompletnie niepojętą prawdę: nie korzystam w telefonie z internetu, mam do tego celu inne urządzenia. Podobnie jest z fotografią, ale to już inna historia.

To teraz po kolei.

Jedna z usług, które zapewnia mi Orange to Pakietowe Przesyłanie Danych. Jak widać na załączonym obrazku, nie mogę z niej zrezygnować ani jej wyłączyć. Faul Orange. Podobnie jest z MMSami – nie mogę z nich zrezygnować.

Orange - brak uprawnień do rezygnacji z usługi
Orange - brak uprawnień do rezygnacji z usługi

Opłaty za internet zaczęły pojawiać się (pakiet stawał się aktywny) mimo, że z niego nie korzystałem w żaden sposób. Faul Orange. Przejrzałem wtedy dokładnie i uważnie wykaz połączeń i odkryłem tam zapis:

Orange - dziwna nocna aktywność
Orange - dziwna nocna aktywność

Korzystałem z internetu przez telefon o godzinie 00:53? Przecież wtedy śpię, a mój Blackberry wyłącza się automatycznie o 23:00!!! Faul Orange.

W grudniu pilnowałem się już bardzo, poza tym napisałem pierwszą, zdaje się, że uwzględnioną reklamację tego nocnego połączenia. Nie korzystałem z internetu, nie wysyłałem MMS-ów ani ich nie dostawałem. Mimo to na bilingu nadal pojawiają się połączenia z internetem. Choć nie w środku nocy, to jednak nadal albo w pierwszej, albo w pięćdziesiątej trzeciej minucie.

Orange - podejrzane pozycje bilingu
Orange - podejrzane pozycje bilingu

Nie ma już wątpliwości, że to automat Orange. Wysyła na mój telefon pakiet 50 albo 100 kB i w ten sposób uruchamia/aktywuje usługę, za którą to ja muszę później dodatkowo zapłacić. Faul Orange.

Złożyłem kolejną reklamację, a poza tym wyłączyłem w telefonie całkowicie usługi danych. Nie wiem, czy w Orange zdają sobie sprawę z takiej możliwości w aparatach Blackberry, a jak się o niej dowiedzą, czy nadal będę je klientom oferowali. Mało mnie to obchodzi. W każdym razie, jeśli na moim koncie (bilingu, wykazie połączeń) w Orange znowu pojawią się jakieś pakiety danych (internet) – zgłaszam sprawę do prokuratury.

Cd.

Ależ ja mam wyczucie! Nadał łączę się z internetem o dokładnie tych samych godzinach...

Proceder trwa...
Proceder trwa...

--------------------------------------------

Ciąg dalszy (11.12.2014): Otrzymałem e-mail z informacją - "Odpowiadając na przekazane zgłoszenie wyjaśniam, że w dniu dzisiejszym wprowdaziłam blokady na Pana numerze telefonu na transmisję danych. Dzięki nim, połączenie z internetem nie będzie możliwe". Chyba to nie jest to, o czym pisałem w reklamacji, ale... Zobaczymy, co dalej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.