Blog (44)
Komentarze (455)
Recenzje (0)

Jak firmy nie powinny prowadzić biznesu na przykładzie teoretycznej firmy Netia

@MonczkinJak firmy nie powinny prowadzić biznesu na przykładzie teoretycznej firmy Netia08.10.2014 20:36

Teoria pierwsza

Usługodawca świadczy usługę za którą pobiera wynagrodzenie. Warunkiem koniecznym obopólnej współpracy jest wywiązywanie się z umowy jednej i drugiej strony. Jednym z warunków tej współpracy, umowy, jest działanie tejże usługi.

Czy są zastrzeżenia co do tej definicji?

Moja ciocia, zamówiła sobie w tejże firmie pakiet usług (nie wnikałem czy chciała czy "dostała"). W pakiecie tym był dostęp do Internetu, więc wykorzysta się go do tzw. Smart TV.

Teoria druga

Usługodawca sprawdza czy warunki techniczne pozwalają na świadczenie usługi. Po pozytywnej odpowiedzi, przeszkoleni i kompetentni technicy przychodzą w celu montażu odpowiedniej infrastruktury. Po jej montażu, powinni dokonać konfiguracji i dokonać testów w celu poprawności konfiguracji.

Idealistyczne podejście, wręcz naiwne, co nie?

Przed pierwszą wizytą padło pytanie czy w domu jest komputer. Nie ma. Ok., bo pewne rzeczy trzeba zrobić na komputerze. I na tym się skończyło. Logicznym więc, że po uzyskaniu takiej informacji technik przyjdzie z własnym sprzętem. Przyszedł, z notesbookiem podłączył co i gdzie trzeba i poszedł.

Teoria trzecia

Po spełnieniu dwóch pierwszych założeń teoretycznych dochodzi do współpracy - firma <-> klient, powodujące przepływ dóbr wymiernych i niewymiernych - radość <-> pieniądze.

Praktyka

Siedząc sobie w psiarni, e... znaczy w zimnym, e... prawie optymalnej temperaturze pokojowej firmie odebrałem telefon. Paweł, słyszę, czy mógłbyś przyjechać do mnie i sprawdzić, bo Internet nie działa. A na infolinii nie potrafią pomóc. Ok, mówię, podejdę.

Okazało się, że od marca tego roku Internetu jak nie było tak nie ma. Problemy te były zgłaszane kilkukrotnie. Zgłoszenia przyjmowane, potwierdzone stosowną wiadomością sms. Raz nawet było umówione spotkanie z technikiem, ale niestety nie dotarł. Innym razem anulowane z powodu braku kontaktu z klientem. Pech chciał, że moja ciocia ma głupi nawyk notowania i dokumentowania takich zdarzeń. Tak więc insynuacje te zostały podczas rozmowy, którą przeprowadziłem dzisiaj, bardzo szybko obalone. Zresztą, wierzę mojej cioci.

Przejrzałem wszystkie ustawienia routera/modemu, zgodnie z powyższymi printscreenami. Odpaliłem nawet WiFi. Kontrolki mrugają, ISDD widoczne, hasełko przyjmuje. No i tyle.

Dzwonię do działu technicznego.

- Mówię co i jak (pytając czy technik ma obowiązek skonfigurowania wszystkiego i sprawdzenie czy usługi działają. Uzyskałem odp., że oczywiście). Próbowali połączyć się zdalnie z routerem. Niestety, nie udało się, bo go nie widzą online. Ba, nawet przy jednym z wielu zgłoszeń była/jest adnotacja o wymianie routera/modemu.

- Zażądałem natychmiastowego, to znaczy dzisiaj, naprawienia problemu.

- Nie da się.

- Czy to jest wystarczający powód do wypowiedzenia umowy z winy dostawcy usług.

- Nie wiem, przełączę do działu umów.

To samo pytanie.

- należy złożyć wypowiedzenie i zostanie wtedy podjęta decyzja o rozwiązaniu umowy bez/lub z karami, usłyszałem.

Po ponownym połączeniu z działem technicznym postawiłem ultimatum - zażądałem przekierowania sprawy do osoby mogącej podjąć stosowną decyzję i ekspresowym rozwiązaniu tej niedogodności, albo wizyta w punkcie i rozwiązanie umowy. Zobaczymy, na razie cisza.

Moja teoria o tym, że firmy w Polsce są tak bogate, że w zasadzie klient jest im do niczego niepotrzebny, kolejny raz została potwierdzona. Zero konkretnej i pomocnej informacji. Nikt się nie zająknął nawet o propozycji gratyfikacji. Ton głosu po poinformowaniu o ewentualnym rozwiązaniu umowy przybrał barwę, co mnie to...

A kolejny przelew poszedł na konto operatora.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.