Blog (45)
Komentarze (1.5k)
Recenzje (0)

Rebrandowany soft — powinni tego zakazać!

@mordzioRebrandowany soft — powinni tego zakazać!01.03.2016 10:37

Tak się składa, że jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem telefonu zakupionego od Orange. Chociaż na co dzień jestem bardzo zadowolony z zakupu, którego dokonałem ponad rok temu, to jednej rzeczy naprawdę nie mogę przeboleć. Mianowicie brak aktualizacji systemu Android. Wcale nie proszę o Androida 6, ale naprawdę, Orange, ile można czekać na "przygotowanie" Androida 5.0.2?!

Celowe opóźnianie aktualizacji przez operatorów GSM?

Samsung Galaxy Alpha, z którego obecnie korzystam, prawdopodobnie otrzyma aktualizację do Androida Marshall. Zapowiedziana aktualizacja w pierwszej kolejności trafni na telefony z wolnego rynku. Te sprzedawane i brandowane przez operatorów GSM muszą poczekać na swoją kolej. Jak długo? Moim zdaniem za długo. Weźmy dla przykładu wypuszczone przez Samsunga aktualizacje dla telefonu Galaxy Alpha SM-G850F:

Źródło: www.sammobile.com
Źródło: www.sammobile.com

Sieć Play potrzebowała niespełna tygodnia na wydanie aktualizacji do Androida 5, natomiast widać, że wydawanie aktualizacji u pomarańczowego operatora nie jest kwestią priorytetową.

Takie opóźnienia z reguły tłumaczone są potrzebą dostosowania oprogramowania do sieci. Do mnie to nie przemawia, w końcu telefon z wolnego rynku, z czystym oprogramowaniem, działa bez zastrzeżeń każdej sieci. Co więcej, po grudniowej aktualizacji jedyną rzeczą, na którą zwróciłem uwagę, to pojawienie się kilku gier od Orange i jednej aplikacji, która sprawdzała, czy są dostępne aktualizacje dla mojego telefonu. Jest to co najmniej bez sensu, bo w ustawieniach telefonu mam już zaznaczoną opcję automatycznego wyszukiwania aktualizacji i nie potrzebuje do tego kolejnego programu. Ot, pseudo-ulepszenie i nic więcej.

Mam dobrą radę dla Orange, udostępnijcie aktualizację do Androida 5.02, która dostępna jest już od kilku miesięcy, a swoje śmieciowe apki dodajcie w kolejnej, dobrowolnej aktualizacji!

Aktualizacja według Orange
Aktualizacja według Orange

Nie wiem, jak wygląda to u innych operatorów, ale od Orange Polska nie można uzyskać żadnych informacji na temat planowanych aktualizacji. Na pytanie zadane pomarańczowym -ponad miesiąc temu (!) w dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi.

Skoro Orange nie chcę wydać aktualizacji, to może wystarczy wgrać czysty system dla Polski i po sprawie? W końcu telefon z softem Play nie gryzie się z kartą SIM Orange. Niestety nie jest to takie proste, jak by się mogło wydawać. Każda zmiana oprogramowania, na inne niż te dostarczone przez Orange, kończy się utratą gwarancji. Żeby było śmieszniej, nie mówię tu o samodzielnym wgraniu czystego systemu przez aplikację Odin, ale nawet autoryzowany serwis nie może tego zrobić w czasie obowiązywania gwarancji. Z ciekawości wsysałem zapytanie w sprawie aktualizacji do kilku serwisów i tylko jeden podjąłby się zmiany oprogramowania, pod warunkiem, że uzyskam pisemną zgodę od Orange.

Dla mnie, brak/opóźnianie aktualizacji, przynajmniej w okresie obowiązywania gwarancji, jest celowym zabiegiem mającym na celu pogorszenie funkcji sprzętu. Kupując subsydiowany telefon musimy się liczyć z tym, że aktualizacje dotrą do nas ze sporym opóźnieniem. Jeżeli jest to sposób na zachęcenie klienta do wymiany telefonu, to nie tędy droga. Hasło "najnowszy Android"; jest chyba jednym z ulubionych słów konsultantów przy próbie sprzedaży smartfonów. Następnym razem zapytam, jaką dają gwarancję na aktualizacje;)

**Nadmienię tylko, że nie każdy telefon zakupiony od operatora musi mieć brandowany soft.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.