Blog (79)
Komentarze (533)
Recenzje (0)

[Dramat w dwóch aktach] Pragnienia przeciętnego konsumenta (cz. 2 / akt I)

@NRN [Dramat w dwóch aktach] Pragnienia przeciętnego konsumenta (cz. 2 / akt I)28.04.2016 01:05

Akt pierwszy - reklamacja

Scena pierwsza - próba reklamacji w sklepie

Przeciętny klient – zmartwiony awarią myszy Pracownik obsługi klienta – znudzony rutyną w pracy i natrętnymi klientami Kartki nad stanowiskiem – wiszące posępnie, lekko naddarte i krzywo przyklejone taśmą

Przeciętny konsument pochwyciwszy swój odbiornik biegnie pędem do sklepu. Znajduje punkt obsługowy i zagaduje wpatrzonego w ekran pracownika zaciekle wpisującego z głowy jakieś, najpewniej niezwykle istotne, informacje wprost do stojącego przed nim komputera.

[Klient] Dzień dobry.

[Pracownik] (Ignoruje Klienta i dalej klepie po klawiaturze mamrocząc coś o twarzach i książkach w języku angielskim.)

[Klient] (dobitnie) Dzień dobry.

[Pracownik] (z niechęcią) Taa?

[Klient] Kupiłem u was mysz. Zaczęła przerywać, tracić połączenie. Podłączyłem do innego odbiornika i działa super. Próbowałem do tego odbiornika podłączyć telefon i też zrywa.

[Pracownik] („błyskotliwie”) Nic dziwnego, że zrywa, to odbiornik do myszy.

[Klient] Jest napisane, że do blutututu. I wcześniej działało.

[Pracownik] Ta, jasne. Pewnie przypadek. A gdzie mysz?

[Klient] Działa i jest mi potrzebna. Trzeba ją wysyłać?

[Pracownik] No przecież. Patrz pan tu. (wskazuje na kartkę nad stanowiskiem)

[Kartka nad stanowiskiem] „Reklamowany przedmiot musi być kompletny”.

[Klient] Panie, przecie to jest kompletne. Na opakowaniu napisane jest „zestaw, mysz plus odbiornik blutututu. Mysz działa z dowolnym odbiornikiem.”.

[Pracownik] Zasady to zasady.

[Klient] (rozgląda się gorączkowo dookoła, zauważa kolejną kartkę) O, a to to?

[Druga kartka nad stanowiskiem] „Reklamowany przedmiot należy dostarczać bez elementów zestawu niewymaganych do stwierdzenia usterki (ładowarek, zaślepek, przewodów, kart pamięci i innych). Sklep nie odpowiada za zagubione akcesoria.”

[Pracownik] Co, to to?

[Klient] Mysz działa. Jest elementem zestawu. Odbiornik nie działa. Mysz jest więc zbędna.

[Pracownik] A jak sprawdzi czy odbiornik nie działa bez myszy?

[Klient] Czymkolwiek? Przecie to blutututu, uniwersalne.

[Pracownik] (mechanicznie) Przykro mi, ale nie da się. Serwis producenta ma procedury. My mamy procedury. Nie przyjmuję. Ma być kompletne. Baterie można pominąć.

[Klient] To jaki to serwis co zaprzecza procedurami zapisom? Daj pan kontakt, to nie będę sklepowi zawracał głowy, fajnie u was od lat kupuję, sam z nimi pogadam.

[Pracownik] (mechanicznie) Przykro mi, ale nie podam. Dystrybutor to tajemnica, serwisu nie mogę wskazać.

[Klient] A idź pan w... (wychodzi trzaskając drzwiami, huk zagłusza ostatnie słowo)

Scena druga – szukanie pomocy w Internecie

Przeciętny klient – wyprowadzony z równowagi przez „procedury” Fanpejdż producenta – widniejący w sieci i odpisujący co jakiś czas Mejl serwisu – odpisujący niemal natychmiastowo

Przeciętny klient siada w domu i próbuje się uspokoić. Wyszukuje w sieci danych serwisu producenta.

[Klient] No co za bęcwał. Już ja mu… (przeszukuje sieć) Nie ma serwisu. Co tu… a może mają Fanpejdż? (znajduje Fanpejdż) Jest! Napiszę!

Dwa dni później...

[Klient] Pewnie nie odpiszą. (uruchamia swój profil na stronie z fanpejdżami) O! Odpisali! Dystrybutor jest w ZaSiedmioGóroGrodzie. I serwis też. Jest i mejl! Napiszę!

Klient sporządza mejla do serwisu. Otrzymuje niemal natychmiastową odpowiedź.

[Mejl serwisu] „Dziękujemy za kontakt. Jest nam niezmiernie przykro, że nie jest pan zadowolony ze swojego produktu. W naszej firmie dbamy o najlepszą jakość naszego sprzętu. Rozumiemy, jak dużą niedogodnością może być wadliwy odbiornik, stąd tym bardziej nie chcemy Pana dodatkowo pozbawiać myszy na bliżej nieokreślony czas.

Prosimy o potwierdzenie akceptacji dla poniższego rozwiązania reklamacji w odpowiedzi na tę wiadomość: Bezpłatna wysyłka nowego odbiornika w ramach naprawy gwarancyjnej na adres klienta. Ze względu na możliwy brak dostępności części zamiennej, czas wysyłki może wahać się od 1 do 3 tygodni.

Pozdrawiamy!”

[Klient] (odpisuje z entuzjazmem)TAK! Zgadzam się! Super! Dziękuję!

Akt drugi

Akt drugi już wkrótce. Być może w innej postaci niż dramat czy felieton. Tym niemniej oczekujcie. Puenta jest tuż za rogiem. Za wydłużenie całości do trzech części podziękujcie zaś wieszczowi: @tylko_prawda. Przepowiadał on nawet i pięcioczęściową sagę. Tak źle jednak nie będzie. W części trzeciej akcja znajdzie swe zamknięcie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.