Blog (3)
Komentarze (403)
Recenzje (1)

Jedne Urzędy mają nas gdzieś, a inne są bardzo skłonne do współpracy

@OlbiJedne Urzędy mają nas gdzieś, a inne są bardzo skłonne do współpracy09.06.2010 13:25

Witam w swoim kolejnym wpisie.

W poprzednim artykule było na temat elektronicznego obiegu dokumentów w instytucjach publicznych. Chodziło mianowicie o Urząd Miasta Łodzi, który to mimo mojej korespondencji oraz pisma ze strony WiOO nie zmienił nic w swoim zachowaniu.

Jako, że Urząd Miasta Łodzi to dość obszerna instytucja skupię się głównie na projekcie znanym wszystkim Łodzianom - Młodzi w Łodzi. Zaznaczyłem o tym w poprzednim wpisie swoim, ale niestety, nadal nie ma reakcji. Na dowód tego zamieszczam odnośnik do projektu: Abecadło sukcesu, w którym to na samym dole mamy dokument do pobrania. Oczywiście nie byłoby źle, gdyby to był PDF. Ale instytucja publiczna nawet tego nie potrafi zrobić i z lenistwa umieszcza w DOC. Moje apele, ani innych osób na nic się zdają. Mają nas po prostu głęboko w poważaniu.

Na szczęście nie wszyscy się tak zachowują. Ostatni trafiłem na projekt: Spinn-Off. "Rozwój przedsiębiorczości akademickiej drogą do sukcesu województwa łódzkiego" to program szkoleń współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest on całkowicie bezpłatny i skierowany do studentów, studentów studiów doktoranckich oraz pracowników naukowych z woj. łódzkiego, zainteresowanych tematyką zakłożenia czy też prowadzenia "przedsiębiorstwa akademickiego".

Szkolenia mają bardzo praktyczny charakter. Poza wprowadzeniem teoretycznym do tematyki przedsiębiorczości akademickiej - obejmują ćwiczenia (w tym na komputerach) prowadzone przez praktyków - przedstawicieli firm/organizacji zajmujących się m.in. badaniami rynku, pomocą w zdobywaniu środków na rozpoczęcie działalności w formie "aniołów biznesu", przygotowaniem biznes planów, doradztwem biznesowym i prowadzeniem projektów badawczych. Wszyscy uczestnicy szkoleń otrzymają - także bezpłatnie - certyfikat i możliwość skorzystania z bezpłatnego doradztwa, zakończonego przygotowaniem biznes planu dla ich pomysłu na firmę.

Kiedy wszedłem na stronę, od razu zacząłem szukać miejsca, gdzie można pobrać dokumenty do wypełnienia. Po ich odkryciu okazało się, iż jest tylko jeden format, mianowicie DOC. Szybko skleciłem ową notkę:

Witam Serdecznie Piszę z zapytaniem, dlaczego na waszej stronie w sekcji Rekrutacja -> dokumenty dla uczestników, posiadacie tylko i wyłącznie dokumenty w zamkniętym formacie doc, a nie ma również dokumentów w formacie odt? Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. Nr. 212 poz. 1766), które zbiorze aktów prawnych udostępnianym przez Sejm RP posiada status \"obowiązujący akt prawny\". Rozporządzenie to zostało wydane na podstawie art.18 pkt.1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. Nr. 64, poz. 565). Jednym słowem. W załączniku 1 do przedmiotowego Rozporządzenia w pozycji 2.5 wymieniono w sposób nie pozostawiający żadnych wątpliwości otwarty format dokumentów aplikacji biurowych jako obowiązujący w ramach minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych - bez żadnych ograniczeń. Jakie jest wasze zdanie w tej sprawie? Pozdrawiam Michał Olber

Jakież było moje zdziwienie, kiedy dzień później dostałem taką odpowiedź:

Witam, ma pan rację - nie każdy korzysta z programów Microsoft. Zmienimy pliki. Dziękujemy za uwagę.

Na zmianę nie musiałem długo czekać, bo już kolejnego dnia się ona pojawiła, wraz z tą wiadomością:

Witam, Format dokumentów na naszej stronie został zmieniony na .odt. Dziękujemy za cenną wskazówkę.

Potem jeszcze znalazłem inną podstronę z dokumentami XLS, która również została zmieniona oraz z dokumentami DOC, która również przeszła modernizację.

Teraz dzięki takiemu zabiegowi osoba korzystająca z OpenOffice nie musi się martwić, czy dokument zostanie otworzony, oraz czy będzie to poprawnie zrobione. Dodatkowo, nie musi ona umieć eksportować pliku do PDF, tylko wpisuje zmiany na bieżąco, zapisuje i wysyła dokument od razu.

Mam nadzieję, że owy projekt i jego szef, Pan Paweł Czyż (pczyz@eedri.pl), z Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, który dał przykład dobrej postawy obywatelskiej, a nie jak niektórzy nasi urzędnicy, czy politycy. Wysłuchał zwykłej, szarej osoby, sprawdził ustawę i szybko zareagował.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.