Blog (30)
Komentarze (1.9k)
Recenzje (1)

UPC - duży może więcej?

@oprychUPC - duży może więcej?13.07.2016 11:14

Ponieważ umowa z dotychczasowym dostawcą internetu zbliżała się do końca postanowiłem rozejrzeć się za czymś lepszym.

Ostatecznie wybór padł, co nie będzie wielkim zaskoczeniem, na UPC. Chociaż miałem pewne obawy, raz że mają kiepskie modemy, a dwa jeśli wszystko chodzi to naprawdę fajna opcja, ale już przy jakiś większych problemach zaczynają się schody.

Nie oglądam tv, telefonów stacjonarnych nie używam, więc zależało mi tylko na internecie. Stanąłem więc przed wyborem pakietu. Zastanawiałem się nad 30 MB/s za 49 zł - byłoby to rozwiązanie i tak lepsze niż dotychczasowy “LTE” w Play, a czy film pobierze mi się w 10 minut czy w 5 nie robi już dużej różnicy :)

Ostatecznie wybrałem jednak droższą wersję 120 MB/s za 59 zł z uwagi, iż przy jej wyborze UPC miało dołączać nowy modem Connect Box.

Za pomocą strony www zamówiłem usługę, wybrałem dzień i godzinę wizyty technika - pełny profesjonalizm. Do czasu...

Kolejna promocja :)
Kolejna promocja :)

23 czerwca

Dostałem informację o zawarciu umowy, jednak samą umowę mieli przesłać później cyt. “w ciągu 30 dni (chociaż zwykle w trakcie 48 godzin) wyślemy na Twój adres e-mail Potwierdzenie Zawarcia Umowy Abonenckiej wraz z kompletem dokumentów i informacji.

28 czerwca

Monter wpada, a ponieważ po poprzednich lokatorach kabel został, jego wizyta ograniczyła się do podłączenia urządzenia. Jakie było moje zaskoczenie, gdy monter podłączył stary modem Technicolor 7200. Na moje pytanie dlaczego nie Connect Box usłyszałem, że zabrakło im na magazynie, ale będą sukcesywnie wymieniać. Ogólnie zaskoczony sytuacją powiedziałem ok. Jednakże już wieczorem doszedłem do wniosku, że zrobili mnie w bambuko ;P Nie mam nigdzie na piśmie, że taka wymiana będzie, albo że przysługuje mi taki modem - umowy do chwili obecnej nie otrzymałem. A na stronie UPC zniknęła informacja, że przy zakupie dostajesz konkretny model modemu. A na słowie technika daleko nie zajadę.

29 czerwca

Dzwonie na infolinie. Pani ze spokojem oznajmia, że nic nie wie, że nic nie może, a mi zostaje zgłoszenie reklamacyjne, co też zrobiłem otrzymując numer zgłoszenia :)

5 lipca

Z uwagi na bieg terminu na wypowiedzenie umowy dzwonie do UPC i pytam co z moim zgłoszeniem - odpowiedź nie został jeszcze wyznaczony opiekun sprawy - super :P

6 lipca

Wkurzony wysyłam odstąpienie od umowy z winy UPC - nie spełnienie warunków umowy, której nadal nie otrzymałem :P z jednoczesną adnotacją, żeby zabrali sobie na swój koszt sprzęt, bo ja nigdzie nie będę biegał, ani płacił za ich fuszerkę.

12 lipca

Zaskoczenie? I na pierwsze zgłoszenie i na drugie z wypowiedzeniem, brak odzewu. Zupełnie przypadkiem na fb wpadam na reklamę UPC jakiś tam super hiper usług, wkurzony zostawiam komentarz “Tak, a proste zgłoszenie faktu instalacji kiepskiego modemu, choć w ofercie jest coś innego rozpatrujecie już prawie dwa tygodnie. Brawo Wy". Wywołuje on mała burze, a UPC prosi mnie o PW i spróbują coś zdziałać - bez przekonania zostawiam nr klienta i sprawy. Jakie moje zaskoczenie, gdy wieczorem otrzymuje maila od UPC, ale już temat wiadomości wyprowadził mnie z błędu - “Informacja o wydłużeniu okresu udzielenia odpowiedzi w sprawie KOR/1600706/****" Jak widać dla takich profesjonalistów nawet terminowe wypowiedzenie umowy jest czynnością na tyle skomplikowaną, że nie wystarcza tydzień :)

Po co to wszystko?

Teraz ktoś zapyta dlaczego głupek tak się spina o jakiś modem, a odpowiedzi jest kilka: Po pierwsze - dla zasady. Po drugie - skorzystałem z droższej wersji właśnie z uwagi na lepszy sprzęt - zależało mi aby modem jednocześnie działał w 2,4 GHz i 5 GHz - mieszkam w bloku i tam już sporo sieci w 2,4, a nie wszystkie moje urządzenia obsługują 5 GHZ Po trzecie - przy obecnym modemie po uruchomieniu komputerów muszę ręcznie wyłączyć i włączyć połączenie, aby zadziałało Po czwarte - mógłbym dla świętego sposobu podłączyć porządny router, ale dlaczego mam ponosić koszty dodatkowego urządzenia w sieci elektrycznej?

ps warto zauważyć, że UPC na swoim profilu FB nie kasuje negatywnych wiadomości, a odpowiada na nie, co prawda za pomocą ctrl - c i ctrl - v, ale cenzury nie prowadzą...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.