Blog (1)
Komentarze (2)
Recenzje (0)

Czy fenomen Xiaomi wynika jedynie z niezamożności Polaków?

@PompilidaeCzy fenomen Xiaomi wynika jedynie z niezamożności Polaków?24.03.2018 20:16

Ten wpis ma być swego rodzaju kontrargumentem obalającym, moim zdaniem, fałszywość informacji opublikowanych wczoraj na bardzo popularnym portalu technologicznym. Także zaczynajmy. Oczywiście na wstępie, chciałbym poinformować, że wpis nie ma na celu nikogo obrazić czy atakować, a jedynie rozwiać wątpliwości i rozjaśnić niewiedzę.

PS. wybaczcie za niedoróbki, pisane pod wpływem emocji

Mit nr 1) Xiaomi to zwykła chińszczyzna i nie umywa się do smartfonów premium Samsunga czy Apple

Zacznijmy od tego, że fabryki innych producentów także znajdują się w Chinach, gdzie swoje ogromne hale ma Foxconn. To stamtąd na świat wyjeżdza najwięcej telefonów. Oczywiście są lepsze i gorsze, jednak jestem stuprocentowo pewny, że Xiaomi prezentuje sobą o wiele lepszą jakość wykonania niż pierwszy lepszy brandowany logiem producenta "chińczyk".

Mit nr 2) Xiaomi są beznadziejne, ponieważ nikt ich nie reklamuje

Otóż to! Świetny produkt reklamuje się sam. To właśnie bardzo wysoki współczynnik ceny do wydajności i jakości przekonał tyle osób do zakupu Xiaomi. Najpierw było to kupowanie z Chin, a teraz Polska dystrybucja. Nie wymaga ona reklamy, ponieważ jak dobrze wiadomo najgorsze produkty należy reklamować i wciskać ludziom jakie to one nie są super. Na Xiaomi zwyczajnie wielu użytkowników się nie zawiodło, dlatego polecają ten telefon swoim znajomym.

Mit nr 3) Xiaomi są jedynie tanie, ale nie są najlepszymi telefonami na rynku

Mogę się zgodzić, że jeżeli posiadamy dużo pieniędzy to mamy do wyboru mnóstwo smartfonów. Ale co z trochę biedniejszymi, przeciętnymi użytkownikami? W budżecie do 900 zł (z Polski) zdecydowanie godne polecenia są Xiaomi. Oprócz swojej niskiej ceny, którą notabene posiada wiele telefonów, te od chińskiego giganta w swojej cenie oferują płynne działanie, dużo pamięci, potężną baterię, często aluminiową obudowę, czytnik linii papilarnych i system oraz wygląd, które mogą się podobać. Nie żartujecie chyba, że mam zakupić Samsunga albo Huaweia z 16GB pamięci za osiemset złotych. Nie każdy wymaga cudów od swojego telefonu, ważne, żeby dobrze działał i nie trzeba było na niego wydawać majątku. Druga sprawa - za 2000 zł Xiaomi Mi6 jest wręcz piekielnie szybki.

Mit nr 4) Xiaomi jest opłacalne tylko z Chin

Spore uzasadnienie widzimy wyżej, ale do tego warto dodać, że zwykły użytkownik ma możliwość wyboru. Xiaomi w dobrej cenie, z VAT-em, z dwuletnią gwarancją można też kupić w Polsce. Jeśli ktoś chce i lubi zamawiać z Chin, to proszę bardzo. Warto wspomnieć, że wcale nie trzeba się modlić o to, żeby nie zostało nie naliczone cło, ponieważ cła na takie produkty nie ma, niestety jak widać nie każdy o tym wie.

Mit nr 5) Xiaomi kupuje się tylko ze względu na stosunek ceny do możliwości, a nie dla najlepszych technologii

Ale o co tutaj właściwie chodzi autorowi, czym są te tajemnicze "najlepsze technologie"? Myślę, że one też zaliczają się do możliwości. Smartfony Xiaomi mają wiele atutów, które mogą się spodobać np. system MIUI. Seria Mix wprowadziła ciekawy trend bezramkowości. Przykłady można wymieniać dalej, po prostu każdemu podoba się coś innego, ale nie można powiedzieć, że Xiaomi nie ma swojej duszy. Czy te najnowsze technologie, to technologia wmawiania klientowi, że bezprzewodowe ładowanie i odblokowywanie twarzą to coś co musi koniecznie mieć? A potem wszyscy muszą robić to samo, bo przecież taka innowacja, że bez tego to byłby zwykły szrot.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.