Blog (11)
Komentarze (127)
Recenzje (0)

Organizacja czasu

@pow3r_shellOrganizacja czasu 27.10.2009 12:24

Dorwałem ostatnio książkę „Zarządzanie czasem. Strategie dla administratorów systemów” Thomasa Limoncelliego wydawnictwa Helion. Nie żebym nie radził sobie w tej kwestii jednak z czystej ciekawości postanowiłem przeczytać tą pozycję.

Natrafiłem w niej na fajny rozdział poświęcony marnowaniu czasu na czytanie wiadomości z grup dyskusyjnych, RSS, maili, komunikatorów. Po głębszym zastanowieniu i tygodniowym wyliczeniu ile czasu poświęcam na poszczególne czynności przeraziłem się.

Okazało się, że jednak mógłbym zoptymalizować niektóre czynności.

Krok 1. RSS

Czytanie wiadomości nagromadzonych w czytniku RSS zajmowało mi dziennie 2 godziny dziennie. Dlaczego aż tyle? Ponieważ dawno temu dodawałem kanał ze strony, na której byłem, co najmniej raz. Uzbierało się tego sporo, a i tak ponad połowy nie przeczytałem. Dodatkowo pojawił się problem dublowania newsów, tzn. na wielu portalach występowały te same newsy. Niektóre nawet żywcem przekopiowane z innych portali. Więc jaki jest sens w czytaniu po raz 10 tego samego? 200 kanałów poszło w kosz. Czytnik RSS odpalam raz na 2 dni. Teraz czytanie RSS zajmuje mi godzinę. Wynik + 3 godziny dla mnie. BTW Program RSSOwl pozwala wybrać, co jaki czas dany kanał ma się synchronizować. Polecam ten program wszystkim tym, co chcą efektywnie zarządzać kanałami RSS

Krok 2. Poczta

Czytanie poczty zajmowało mi około godziny. Zarówno prywatnej jak i firmowej. Czemu tak długo? Ponieważ na moją skrzynkę przychodziła masa powiadomień, potwierdzeń, komunikatów. Komunikaty odnośnie sprzętu usunąłem z poczty. Dlaczego? Z dwóch bardzo ważnych powodów: Przeniosłem komunikaty do czytnika RSS (Dell, Lenovo oraz HP oferują taką możliwość), pousuwałem powiadomienia z grup dyskusyjnych oraz for internetowych. Wprowadziłem zasadę czystej skrzynki odbiorczej oraz zacząłem korzystać z zakładki zadań i kalendarza w programie MS Outlook. Pozapisywałem sobie hasła do portali w programie Keepass, aby nie tracić czasu na ponowną rejestrację lub czekania na maila z nowym hasłem. Naprawdę przynosi to efekty. Zniknął problem z niedopowiedzianymi mailami, które ginęły w potoku powiadomień i innych śmieci. Każdy mail zaraz po przyjściu, jeśli nie jest przetwarzany przez regułę zostaje rozpatrzony i przeniesiony do odpowiedniego folderu / kosza. Teraz załatwienie poczty zajmuje mi około 20 minut dziennie

Krok 3. Komunikatory

Wydawało mi się, że nie mam problemu z komunikatorem, ponieważ nie prowadzę zbyt długich rozmów. Jednak podczas pisania dokumentacji sieciowej – gdzie trzeba być skupionym – przeszkadza. Ciągła zmiana statusów przez znajomych bardziej lub mniej znajomych ludzi irytowała. Dlatego nauczyłem się włączać tylko wtedy, kiedy mam na to czas, a nie ze startem systemu. Wynik? +2 do koncentracji :P

Krok 4. Harmonogram zadań

Wiedziałem, że jest coś takiego używałem przez pewien czas, jednak później przestałem go stosować w ogóle. Nie wiem, dlaczego. Harmonogram pamięta za nas o zaplanowanym zadaniu konserwacji komputera, nie potrzeba tym sobie zaśmiecać mózgu. Dlaczego warto konserwować system, tego chyba nie muszę nikomu tego tłumaczyć? Wiadomo jednak, że jest to proces czasochłonny, więc najlepiej, aby proces odbywał się wtedy, kiedy nie absorbuje komputera potrzebnego do pracy. Ja rozwiązałem to w ten sposób, że zaplanowałem konserwację na noc z wtorku na środę. Zostawiam komputer na noc gdzie wykonuję się następujące czynności:

>> punkt przywracania systemu >> kopia ważnych plików oraz poczty >> czyszczenie katalogu temp >> defragmentacja >> skanowanie antywirusowe – pełne

Z wykonania każdej czynności dostaje raport mailowy, który porównuje z logami. O oszczędności czasu nie muszę mówić bo to chyba oczywiste. Wynik + 5 godzin

Tym osobą, które chcą lepiej zorganizować sobie czas polecam podaną na wstępie książkę, w której wspaniale zostało to opisane, szczególnie jeśli jest się z gałęzi IT. Jest ona cienka, pewnie dla tego aby można było znaleźć na nią … czas :P

W następnym wpisie chciałbym opisać jak przebiegła optymalizacja czasu w firmie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.