Blog (1)
Komentarze (1)
Recenzje (0)

#1 Magia nostalgii - Monster Inc. Scare Island

@ScoiatelMan#1 Magia nostalgii - Monster Inc. Scare Island27.02.2018 18:15

Wstęp

Witam was bardzo serdecznie, na moim blogu postaram się publikować wpisy dotyczące gier mojego dzieciństwa, ale też nie do końca. Zacznę od mojego pierwszego skojarzenia, jakim jest spolszczona kinowo w wersji na PC, gra oparta na Disney' owskiej produkcji Monster Inc.

Mike

Zabawna wyspa strachu

Tak jak w tytule, lądujemy na Wyspie Strachu, gdzie uczymy się zawodu straszaka. Jednakże szybko okazuje się, że główni bohaterowie, Mike, jednooki zielony stworek, oraz pokaźnych rozmiarów niebiesko - fioletowa hybryda małpy i jaszczura James. W grze przemierzamy dwanaście etapów, podzielonych tematycznie na trzy światy: miasto, kraina zimowa i krainy pustynne. Dodatkowo, po ukończeniu każdego świata, otrzymujemy dostęp do pewnego rodzaju bonusu, mianowicie specjalnego wyścigu z Randallem. Tutaj płynnie przejdę do fajnie zaaranżowanego wyboru etapów, w postaci małej lokacji, gdzie podchodzimy do wejść poszczególnych światów, aby wybrać poziom, lub wchodzimy w interakcję z Randallem, aby wziąć udział w etapach bonusowych. Z tej lokacji możemy również wejść do budynku biura korporacji, aby obejrzeć scenki z filmu, które wcześniej odblokowaliśmy.

James "Sulley"

Fenomenalne animacje postaci

Aby ukończyć każdy etap, musimy wystraszyć odpowiednią ilość robotów, które imitują osoby do wystraszenia. Każda akcja niszczenia robota (tak, po pokonaniu się rozsypują) to mini - gierka, polegająca na wciskaniu klawiszy pojawiających się na ekranie, aż do wypełnienia paska, aby zakończyć atak swego rodzaju "fatality" - zabawną i świetnie animowaną, generowaną przez silnik "akcją", jak np. wkładanie sobie palca w oko przez Mike. Zaawansowana jak na 2001 rok jest w tej grze fizyka. Odbijanie się przez Mike od ziemi jak piłki do koszykówki, czy wykładanie się jak deska przez Jamesa.

Screen z gry

Ponadczasowość tytułu

Moim zdaniem jest to platformówka lepsza niż wydany 2 lata wcześniej Rayman 2. Na jej korzyść niech świadczy to, że bawiłem się doskonale, nawet 15 lat po jej premierze, grając w nią na PSX, mając wtedy 13 lat, kiedy docelowa grupa odbiorców, to dzieci do około 9 roku życia. Sama w sobie gra porywa gameplayem, jest zabawna (czasem w dość dziecinny sposób) i przede wszystkim strasznie wciąga.

TYTUŁ OTRZYMUJE MOJĄ REKOMENDACJĘ 

OCENA SUBIEKTYWNA 7/10

+DOBRY GAMEPLAY

+HUMOR

+AUDIO

+DALEJ TRZYMAJĄCA POZIOM ANIMACJA

+SATYSFAKCJONUJĄCY POZIOM TRUDNOŚCI

-POZIOM GRAFIKI

-TOPORNE STEROWANIE NA PC

-DŁUGOŚĆ ZABAWY

recenzja oparta o wydanie PSX

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.