Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Autoryzowany serwis — trochę inaczej

@Shaki81Autoryzowany serwis — trochę inaczej29.04.2015 23:50

Dziś będzie nudno i krótko:). Ale muszę się tym z Wami podzielić. Perypetie z serwisami sprzętu elektronicznego były opisywane nie raz i nie dwa. Większość opisywanych napraw kończy się "uzyskaniem" kilku nowych siwych włosów przez właściciela sprzętu, który oddał do naprawy. Ale czy zawsze tak jest? Okazuje się, że nie:). W ostatnim czasie miałem kilka sprzętów, które odmówiły współpracy w okresie gwarancyjnym. A więc zaczynamy zabawę i okazuje się, że można szybko, łatwo i przyjemnie

Xerox

Po roku działania urządzenie wielofunkcyjne firmy Xreox zaczęło robić przez środek wydruku czarny pasek. Założenie nowego tonera (sprawdziłem oryginalny jak i zamiennik) nie załatwiało sprawy. Szybkie rozeznanie w Internecie i wiem, że takie cuda się zdarzają. Jedyna podpowiedź to wysyłka do serwisu. OK. Formularz wypełniłem, następnego dnia przyjechał kurier, zabrał urządzonko. Kolejnego dnia na stronie serwisu pojawia się informacja, że urządzenie dotarło i rozpoczął się proces diagnozy. Trzy dni później pojawia się informacja, że urządzenie zostało naprawione i zostanie odesłane w ciągu 48 godzin.

Kurcze szybko. Nie miął jeszcze tydzień a urządzenie już gotowe. Miło. Niestety powrót nie był już taki szybki, bo z 48 godzin zrobiło się 4 dni. No ale to tylko małe potknięcie. Po niespełna dwóch tygodniach urządzenie było u mnie z powrotem, naprawione i gotowe do dalszego działania. Okazało się, że zabrudziłem wnętrze urządzenia poprzez stosowanie nieoryginalnych tonerów. W sumie to gwarancja mogła nie objąć tego rodzaju uszkodzenia, ale serwis spisał się rewelacyjnie. Przy okazji przysłano mi prostą instrukcję co zrobić w przyszłości w takim przypadku i to bez utraty gwarancji

Asus

Jeśli wydaje Wam się, że poprzednia naprawa gwarancyjna była szybka to okazuje się, że można jeszcze szybciej. Tym razem półtoraroczny laptop Asusa. Objawy - brak możliwości zainstalowania systemu. Instalacja Windowsa 7 i Windows 8 (zarówno w wersji 32 jak i 64 bitowej) kończyła się BSOD'em. Natomiast instalacja Windowsa 8.1 trwała ponad 2 godziny, zakończyła się co prawda powodzeniem, ale system chodził bardzo powoli. Podejrzewałem, że to wina dysku, ale o dziwo Lunux Mint zainstalował się bez problemów. Czyli jednak to nie dysk. Cóż laptop na gwarancji, a więc do serwisu.

Tu kolejne miłe zaskoczenie. Czwartek - wypełnienie dokumentów. Piątek - rano pojawił się kurier, po południu informacja, że laptop jest już w serwisie. Poniedziałek - rozpoczęcie procesu diagnozy. Wtorek - Naprawa zakończona. Środa - laptop naprawiony jest już u mnie z powrotem. Cała operacja nie trwała nawet tygodnia. Acha serwis zrobił update BIOS'u oraz wymienił dysk twardy - jednak miałem nosa z tym dyskiem:).

Na koniec

Widać więc, że można wykonać naprawę szybko, łatwo i przyjemnie. Tutaj należałoby podziękować dla serwisów za dobrze wykonaną robotę. Szkoda tylko, że takie naprawy to marginalne przypadki, bo w większości przypadków serwis kombinuje jak może, żeby ponieść jak najmniejsze koszty. Na dziś chyba starczy:). Jeszcze tylko link do spisu treści mojego blogowania i zapraszam do czytania moich kolejnych wpisów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.