Blog (2)
Komentarze (115)
Recenzje (3)

Google Inbox, czyli czas wracać do Gmaila

@shoccoGoogle Inbox, czyli czas wracać do Gmaila04.01.2015 00:13

Inbox to chyba najgłośniejsza usługa Google'a ostatnich tygodni. Wywołała dużo szumu oraz wzbudziła ogromne zainteresowanie internautów. W pierwszych tygodniach wszyscy walczyli o zaproszenie. Byli też tacy, którzy wystawiali swoje zaproszenia na sprzedaż za niemałe sumy. Można było poczuć, że szykuje nam się prawdziwy hit.

Zupełnie inne podejście

Google za pomocą Inboxa przedstawiło zupełnie nowe podejście do tematu poczty elektronicznej. A tu na przełomie lat nie doszło do jakichś drastycznych zmian. Nagle za sprawą Inboxa skrzynka pocztowa stała się swoistym organizerem naszego dnia. Planowanie zadań, tworzenie wydarzeń w kalendarzu na podstawie korespondencji, sprawna segregacja wiadomości na odpowiednie kategorie, odkładanie zadań/maili na później to niektóre z nowości. Nowa usługa z Mountain View stała się naszym osobistym asystentem, mającym pomóc nam zapanować nad czekającymi na nas sprawami i robiąc to właściwie za nas.

Piękna idea, ale...

Trudno odmówić Google pomysłowości w tworzeniu nowych usług. Jedne okazują się strzałem w dziesiątkę, inne w przypadku braku większego zainteresowania zamykane. Inbox niewątpliwie należy do tych ciekawszych i przydatnych. Jego problemem może okazać się to, że nie wszyscy będą w stanie możliwości Inboxa wykorzystać. Nie każdy lata ciągle zabiegany ze spotkania na spotkanie. Nie każdy będzie potrzebował połączenia właściwej poczty z kalendarzem i notatkami, wprowadzając przy tym drobne "zamieszanie". Często potrzeba nam jedynie odebrać ważną wiadomość, bez zbędnej dodatkowej otoczki. Gmail jako skrzynka sprawdza się świetnie. Inbox nie wnosi pod tym względem niczego innowacyjnego.

Inna sprawa to automatyzacja. Inbox uczy się nas i z czasem zacznie zarządzać naszymi zadaniami za nas. Wciąż jestem w tej kwestii nieco nieufny, dlatego z rezerwą podchodzę do pomysłu, by powierzyć moje sprawy jakimś algorytmom, które mogą w nieodpowiedniej chwili okazać się zawodne. Dla mnie ręczne zarządzanie pocztą, notatkami i kalendarzem jest nadal na pierwszym miejscu (przynajmniej na razie). Na dodatek cenię sobie odrębność tych usług.

Dwa miesiące później

Minęło już trochę czasu, emocje opadły. Jestem ciekaw, ile spośród osób , które nie mogły doczekać się zaproszenia wciąż korzysta aktywnie z Inboksa. Statystyki Google zachowa pewnie dla siebie. Sam już zaledwie po paru dniach wróciłem do tradycyjnego Gmaila. Sama poczta w zupełności mi wystarcza. Oczywiście pewnie wielu osobom usługa bardzo przypadnie do gustu, ale śledząc opinie ludzi w sieci, którzy dostęp do Inbox otrzymali widzę, że wielu, mimo początkowego entuzjastycznego podejścia, po prostu tej usługi nie potrzebuje.

Mimo wszystko warto na bieżąco śledzić poczynania Google'a w kwestii Inbox. Może kiedyś usługa ta dostanie u mnie drugą szansę ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.