Blog (38)
Komentarze (2.8k)
Recenzje (14)

[AKTUALIZACJA 3] Aplikacja Play24 wkrótce bez wsparcia dla Windows Mobile i Windows Phone

@walgav[AKTUALIZACJA 3] Aplikacja Play24 wkrótce bez wsparcia dla Windows Mobile i Windows Phone19.07.2017 14:37

Jestem od dość długiego czasu klientem sieci Play (w odmianie RedBull Mobile co prawda, ale jednak). Przyzwyczaiłem się do ich oferty - spełnia moje oczekiwania. Jestem również użytkownikiem telefonu z Windowsem - Lumia 640 LTE. I tu niestety ostatnio zaczęły pojawiać się małe zgrzyty. Chodzi mianowicie o aplikację zarządzającą kontem abonenta - Play24. Zaczęła działać coraz gorzej. Co prawda cały czas można sprawdzić stan konta (mam ofertę na kartę) czy dokupić jakieś pakiety, ale nie mam wglądu w historię połączeń z poziomu aplikacji. W przeszłości, mając takie problemy pisałem do pomocy technicznej a oni coś tam przeklikiwali u siebie i wszystko na powrót działało. Niestety nie tym razem. Po zgłoszeniu, czekałem kilka dni na poprawę działania aplikacji, aż tu dziesiejszego ranka odczytałem taką wiadomość od sieci:

Szanowny Panie, dziękuje za przesłane przez Pana zgłoszenie. Chciałbym poinformować, że aplikacja Play24 nie będzie już wspierana i rozwijana na system Windows Mobile, stąd jej funkcjonalność może być z czasem ograniczana. Zachęcam do korzystania z przeglądarkowej wersji Play24, w której bez problemu uzyska Pan dostęp do historii połączeń. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji. Proszę pamiętać, że można się z nami skontaktować dzwoniąc na numer 790 666 666 lub *666, wysyłając wiadomość na adres e-mail redbullmobile@pomocplay.pl bądź tworząc zgłoszenie za pośrednictwem portalu Play24 (www.play.pl). Przypominam o możliwości oceny mojej pracy w bezpłatnym smsie lub za pośrednictwem Play24. Będę bardzo wdzięczny za pozytywną ocenę mojej pracy. Pozdrawiam Obsługa Klienta Red Bull Mobile

Niestety, jak się okazało, sieć nie jest za bardzo zainteresowana tym, że jakaś część ich klientów (nadal) korzysta z telefonów opartych o Windowsa. I co gorsza, wiadomość z Obsługi Klienta pozwala przypuszczać że z czasem chcąc, chociażby, aktywować na swoim telefonie jakąś usługę, będę zmuszony logować się na swoim koncie poprzez przeglądarkę. Pół biedy, jeśli akurat będę miał pod ręką komputer, ale co w przypadku gdy będę gdzieś na mieście? Umówmy się, że korzystanie z mobilnego Edge nie jest niestety (przynajmniej wg autora) zbyt przyjemnym przeżyciem.

[AKTUALIZACJA]

Na Facebookowym profilu Play'a zadałem pytanie o przyszłość aplikacji Play24 na mobilnym Window'ie. Z konta PLAY4U otrzymałem taką informację:

na tę chwilę mam informację, że do końca wakacji aplikacja na Windows Mobile oraz Windows Phone będzie działać jak do tej pory. Szczegóły dotyczące dalszego wsparcia poznamy za parę tygodni. Zachęcamy do korzystania z mobilnej wersji www.

Czyli tak na prawdę cały czas niewiele oficjalnie wiadomo. Czekam jeszcze na wypowiedź rzecznika prasowego sieci w tej sprawie. O ile mi odpowie.

[AKTUALIZACJA 2]

Cały czas rzecznik prasowy Play'a olewa pytania odnośnie rozwoju aplikacji Play24. Rozmawiałem natomiast dzisiaj z pomocą techniczną sieci Play - pomyślałem że zadam im pytanie odnośnie problemów działania ich aplikacji na telefonach z Mobilnym Windowsem. Nie mam niestety dobrych wiadomości. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że aplikacja na Windows Phone/Windows Mobile rzeczywiście jest porzucana. Jest to spowodowane, według uzyskanych przeze mnie informacji, coraz niższym zainteresowaniem konsumentów tą platformą oraz brakiem nowych urządzeń działających pod kontrolą systemu z Redmond. Dział techniczny zwala całą winę na swoich kolegów z Działu IT, którzy zajmują się rozwojem aplikacji. Gdzie leży prawda, zostawiam do Waszej oceny.

AKTUALIZACJA 3

Jako że znudziło mi się wypisywanie maili do rzecznika, który od dwóch tygodni usilnie olewa wszelkie próby nawiązania kontaktu, postanowiłem zadać pytanie dotyczące aplikacji Play 24 na Facebook'u. Otrzymałem taką informację:

Witaj, potwierdzam że planowane jest wyłączenie aplikacji Play24 na platformie Windows. Powodem tej decyzji jest zakończenie wsparcia Windows Phone przez producenta. Każdy aktywny użytkownik otrzyma w tej sprawie SMS oraz email

Więc jeśli, jak ja, korzystacie z usług fioletowego operatora i cały czas nie znudziło się Wam używanie sprzętu z Windowsem, będziecie musieli niedługo zadowolić się korzystaniem z przeglądarki w celu zarządzania kontem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.