Blog (38)
Komentarze (2.8k)
Recenzje (14)

[EDIT] Zakupy na Allegro i problematyczny InPost

@walgav[EDIT] Zakupy na Allegro i problematyczny InPost08.02.2019 20:48

Chciałbym podzielić się z Wami niezbyt miłą historią z zakupów na allegro, która na szczęście (mam nadzieję) zakończy się dobrze.

Kilka dni temu zakupiłem poprzez Allegro odbiornik radiowy. Rzecz przydatna w pracy w biurze - coś pogada, pogra muzyka a i wiadomości można posłuchać.

Zamówienia dokonałem w niedzielę, 3. lutego. Wybrałem opcję dostawy do paczkomatu - łatwy odbiór i nie trzeba cały całego dnia poświęcać na siedzenie w domu i oczekiwanie kuriera.

I tu zaczynają się "schody". Sklep (electro.pl) wysłał paczuszkę w poniedziałek.

Po sześciu godzinach, dostałem potwierdzenie wysłania paczki z inPostu.

Niestety, na tym kończy się typowa marszruta paczki. Jeszcze w czwartek 7. lutego, przed godz. 14, na stronie śledzenia paczki pokazywał się takowy komunikat:

I niestety ten opis przesyłki nie bardzo chce się zmienić
I niestety ten opis przesyłki nie bardzo chce się zmienić

Od środy próbowałem kontaktować się z InPostem odnośnie paczki. Najpierw telefonicznie, później mailowo. Niestety informacje, które od nich dostawałem nie napawały optymizmem.

Po przeczytaniu różnych opinii odnośnie zagubienia paczek przez tą firmę, postanowiłem spróbować kontaktu telefonicznego ze sprzedawcą i poinformować ich o zaistniałej sytuacji. I tu należą się spore brawa dla sklepu. Przyjęli moje zgłoszenie i 7. lutego po południu dostałem telefonicznie informację, że paczka do mnie się odnalazła. Uprzejma Pani w słuchawce, spytała czy cały czas jestem zainteresowany otrzymaniem zamówionego radia.

Co prawda odpowiedziałem twierdząco - radyjko chciałbym odebrać i mieć w pracy. Niestety jednak, do dnia dzisiejszego (8. lutego, godz. 20) ani widu ani słychu odnośnie możliwości odbioru. Teraz i tak nie bardzo mam pole manewru, przez to że zaczyna się weekend. Ale wydaje mi się, że w poniedziałek po południu, albo we wtorek znowu zacznę wydzwaniać odnośnie przesyłki i ciągłej (?) chęci odebrania urządzenia.

P.S.

Wiem że wielu z Was zaraz pomyśli, coś w stylu "a co ten wpis robi na blogu, przecież takie sytuacje się zdarzają". No cóż. Mi osobiście zagubiona paczka zdarzyła się po raz pierwszy. Natomiast, kiedy firma kurierska zgubiła paczkę mojej siostry to sklep nie był za bardzo skłonny pomóc w walce o dostarczenie. Zresztą w necie można znaleźć sporo opisów podobnych zachowań sprzedających - wzięli kasę za towar, wysłali, a że kurier nie dostarczył to już nie ich problem. Dlatego też postanowiłem podzielić się swoimi przeżyciami.

[EDIT] Wielki finał

Chciałbym podzielić się z Wami szczęśliwym finałem mojej przygody. Wczoraj (czyli w poniedziałek 11.02) około godziny 14 dostałem informację o możliwości odbioru przesyłki. Udało mi się to, koło 17,podczas powrotu do domu. Także dzisiaj od rana radio spełnia swoje założone zadanie - jest naszym "oknem na świat" podczas pracy :-).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.