Blog (107)
Komentarze (2.3k)
Recenzje (0)

cz. 1 | AssaultCube (Wieloplatformowe gry komputerowe)

@webnullcz. 1 | AssaultCube (Wieloplatformowe gry komputerowe)15.02.2011 13:39

Witam.

W nowej serii przedstawię Wam różne świetne gry komputerowe w które można zagrać prawie że niezależnie od platformy systemowej.

Jak zapewne można się domyślić - gry opisane tutaj będą używać OpenGL(obsługuje prawie każde urządzenie) ponieważ jest bardziej przenośny niż DirectX (tylko Windows, Xbox).

W pierwszej części dowiecie się nieco o tytule AssaultCube który nie bez powodu zostanie opisany w pierwszej kolejności ;-)

Wstęp

AssaultCube to gra z gatunku FPS która z założenia będzie działać na najstarszym sprzęcie, najwolniejszym łączu i na większości desktopowych systemów operacyjnych.

Menu gry jest stworzone interesująco, kiedy włączamy grę pojawiamy się sami na pustej mapie do gry można powiedzieć, że do testowania ustawień graficznych. Przy pomocy klawisza [ESCAPE] mamy do wyboru nieco opcji jak ustawienie trybu dla jednego gracza (pojedynek z przeciwnikami komputerowymi), dla wielu graczy w sieci lokalnej lub internetowej oraz ustawienia ogólne, grafiki, dźwięku i sterowania.

O tym, że gra nie potrzebuje za wiele od łącza internetowego przekonałem się sam stawiając serwer gry na łączu 512 kbit/s wysyłania i 2 mbit/s odbierania - gracze z polski nie mają większych opóźnień, z resztą zapraszam do przetestowania mojego serwera pod adresem webnull.kablownia.org.

Dostępne tryby gry

Deathmatch - "DM"

Wszyscy na wszystkich, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy

Team Deathmatch - "TDM"

Jedna drużyna przeciwko drugiej, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy

Capture The Flag - "CTF"

Jedna drużyna przeciwko drugiej, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy, aby zdobyć punkt drużyna musi przenieść flagę wroga do Swojej bazy

One Shot One Kill - "OSOK"

Każdy przeciwko każdemu, gracze startują tylko z karabinem snajperskim, każdy może mieć tylko jeden punkt życia, gracz odradza się po zakończeniu rundy

Team One Shot One Kill - "TOSOK"

Drużyna przeciwko drużynie, gracze startują tylko z karabinem snajperskim, każdy może mieć tylko jeden punkt życia, gracz odradza się po zakończeniu rundy

Last Swiss Standing - "?"

Gracze posiadają do dyspozycji tylko noże i granaty

Survivor - "?"

Dostępne wszystkie bronie, rundę wygrywa gracz który przetrwa "masakrę"

Team Survivor - "?"

Drużyna na drużynę, rundę wygrywa ta drużyna, która przetrwa

Pistol Frenzy - "?"

Wszyscy na wszystkich, dostępne są jedynie pistolety

Keep The Flag - "KTF"

Wszyscy na wszystkich, dostępna każda broń, jeden punkt zdobywa gracz za utrzymanie flagi przy sobie przez 15 sekund

Team Keep The Flag - "TKTF"

Drużyna na drużynę, dostępna każda broń, jeden punkt zdobywa gracz za utrzymanie flagi przy sobie przez 15 sekund, wygrywa drużyna mająca największą sumę flag wszystkich graczy

Hunt The Flag - "HTF"

Dokładnie nie wiem, ale wydaje Mi się, że obydwie flagi muszą być zabrane z bazy przez ich drużynę i ten kto zabije gracza z flagą przeciwną i ją podniesie ten zdobywa punkt

Broń dostępna w grze

A-ARD/10

Karabin automatyczny, mocne obrażenia, duży odrzut

MTP-57

Karabin szturmowy, średnie obrażenia, średni odrzut

Precision Tech AD-81

Karabin snajperski, maksymalne obrażenia, długi czas przeładowywania

V-19

Strzelba bojowa, wysokie obrażenia, średni czas przeładowywania

TMP M&A

Karabin, wysokie obrażenia, średni czas przeładowywania, niski odrzut

Popularność

Odkąd serwerów nie trzeba rejestrować ręcznie przez IRC tak w wyszukiwarce serwerów można znaleźć powyżej 50 serwerów na których zawsze są jacyś gracze.

Zdarzają się puste serwery zarówno jak i całkowicie pełne ;-)

Dostępność i instalacja

Aby uruchomić AssaultCube wymagane są podzespoły: - Procesor x86 z taktowaniem 500 mhz lub wyższym - Karta graficzna z pamięcią 64 MB - Łącze lub modem maks. 56kb/s - Jeden z poniższych systemów operacyjnych:

Linux: Użytkownicy przeróżnych systemów opartych o Linuksa zapewne posiadają pakiet z grą AssaultCube w repozytorium dzięki temu można grę pobrać jednym kliknięciem bądź poleceniem z konsoli.

Dostępne jest także archiwum z binarnymi plikami tak samo jak dla użytkowników Windows i MacOS X: - Pobierz archiwum

FreeBSD: Support FreeBSD z tego co wiem chyba nie jest oficjalny (na stronie oficjalnej żadnej paczki znaleźć nie można) ale znalazłem port pod tym adresem: http://www.freshports.org/games/assaultcube/

MacOS X: Dostępna jest paczka instalacyjna z oficjalnej strony: - Pobierz paczkę

Użytkownicy MacOS X w celu zaaktualizowania gry muszą pobrać grę w najnowszej wersji i zainstalować ją ponownie.

Windows: Dostępny jest jedynie instalator: - Pobierz instalator

Użytkownicy Windows w celu zaaktualizowania gry muszą pobrać grę w najnowszej wersji i zainstalować ją ponownie.

PCBSD: Dostępne są gotowe paczki PBI w repozytorium, wydaje Mi się, że nie są oficjalne (nie są z cubers.net)

Link do paczek z repozytorium do pobrania ręcznego/offline: - 32 bit - 64 bit

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.