Blog (107)
Komentarze (2.3k)
Recenzje (0)

Skype - jak wygląda rozwój programu

@webnullSkype - jak wygląda rozwój programu25.02.2011 13:15

Witam.

Ostatnio nieco zawiodłem się na popularnym Skype dlatego postanowiłem o nim napisać, o tym jak tak ogromna firma może zaniedbywać jakość programu.

Przestarzała wersja

Problemem jest tutaj można powiedzieć ignorowanie pewnej większej grupy ludzi przez ogromną międzynarodową firmę Skype.

Poniżej znajduje się tabelka z wersjami klientów Skype dla różnych platform na PC:

Źródło: pl.Wikipedia.org

Klient Skype dla MacOS X do niedawna był w podobnej sytuacji co klient dla Linuksa, lecz jakimś cudem nagle firma zainteresowała się platformą od Apple i wydała najnowszego (wtedy) klienta.

Linux niestety nie doczekał się klienta w nowszej wersji od 20 Stycznia 2010 roku gdzie ostatnia aktualizacja klienta dla Windows miała miejsce 31 Stycznia 2011 roku.

Wersja Linuksowa posiada całkowicie inny interfejs, potrafi się od czasu do czasu losowo wyłączyć, brakuje jakiego kolwiek filtru szumu i pisków - TRAGEDIA!

Gwoździem do trumny dodatkowo jest nie poprawne Polskie tłumaczenie które niesamowicie śmiesznie wygląda:

Dlaczego niesamowicie śmiesznie? A bo nikt nie poprawił go przez rok.

O tym, że wsparcie dla Linuksa nie zostało wstrzymane można zobaczyć post na forum przez jednego z deweloperów Skype'a: http://forum.skype.com/index.php?showtopic=781453

Lecz skoro nie zostało wstrzymane to co oni robią przez ten rok?

Ja osobiście protestuję i nie będę używać ich nędznego komunikatora, Moja rodzina i znajomi używają Jabbera, Gadu-Gadu i Mumble tak więc nie jestem przywiązany do Skype'a, cóż.

Dzwonić na stacjonarny czy telefon komórkowy nie potrzebuję z poziomu Skype'a - posiadam telefon komórkowy.

Jabber - posiada możliwość rozmów audio i wideo Gadu-Gadu - możliwość rozmów tekstowych (proszę nie mówmy o kliencie Gadu-Gadu 10) Mumble - coś w rodzaju TeamSpeak, jednak wolne i otwarte oprogramowanie, sam postawiłem prywatny serwer, posiada oczyszczanie głosu z szumu, pisków - dzięki temu znajomi nie narzekają na mikrofon, tekst na mowę, proste rozmowy tekstowe, aktywacja głosem czy przyciskiem

Brak wsparcia natywnego dla 64 bitów?

Większość użytkowników Linuksa zmuszona jest używać 32 bitowego klienta w trybie kompatybilności, co nie zawsze wychodzi tak dobrze jak przykładowo w tym wątku.

Podsumowanie

Jak uważacie, czy gigant, rynkowy monopolista może sobie pozwolić na takie błędy? Ja zdecydowanie uważam, że nie.

Odnośnie pisania kodu wieloplatformowego spójrzmy na NVIDIĘ, wydaje tak samo wydajne sterowniki dla Linux 32/64bit, FreeBSD 32/64 bit, Windows 7 32/64bit, Windows Vista 32/64bit, Windows XP 32/64bit, OpenSolaris 32/64bit i jakoś sobie radzą, nie ma większych opóźniej w wydawaniu sterowników na różne platformy.

Nie można zapomnieć także o równie popularnych programach wieloplatformowych: Chrome/Chromium, Firefoksa, Audacity, OpenOffice, VLC, Mumble, Quake 3/OpenArena, JDownloader, Google Earth, Adobe FlashPlayer, Adobe Reader, Opera, FileZilla, Apache, Mozilla Thunderbird, ... , programów wieloplatformowych jest bardzo dużo dlatego można jeszcze długo wymieniać.

Wiele z powyżej wymienionych aplikacji wymaga prawdopodobnie większego wkładu pracy niż w Skype ale pomimo tego wersja jest równa dla każdego systemu operacyjnego choć niektóre z tych projektów wspierają nawet OpenSolaris, FreeBSD czy Haiku oprócz standardowego Linuksa, Windowsa i MacOS X.

Co możemy z tego wywnioskować? A ja mam tylko jedno na myśli - firma Skype ma Nas wszystkich w czterech literach, bo może coś zrobić ale nie chce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.