Blog (189)
Komentarze (5.3k)
Recenzje (8)

Sony Vaio EB2S1E w serwisie...

@xomo_plSony Vaio EB2S1E w serwisie...12.08.2011 22:14

W poniższym wpisie opiszę historię dwóch ( i oby ani jednej więcej) napraw mojego Sony Vaio EB2S1E/BQ, którego kupiłem w sierpniu 2010 roku.

Naprawa I

Po nieco ponad miesiącu użytkowania, 28 września 2010r nagle przestał działać poprawnie touchpad: zanikła funkcja tappingu (dotknięcie na powierzchni działa jak lewy kl. myszy), prawy klawisz myszy przestał działać a lewy klawisz "przejął" działanie prawego-pojawiało się menu kontekstowe po kliknięciu na lewy przycisk. Miałem do wyboru dwa wyjścia z tej sytuacji: jechać ok. 80km do Saturn'a w SCC w Katowicach, gdzie notebooka zakupiłem lub po prostu zadzwonić do Sony link i zamówić naprawę u Sony. Przez sklep trwało by to ok 2 tygodni (a nawet i dłużej), natomiast Sony zapewniało że zrobią to w 5-10 dni + wysyłka oczywiście. Jako, że potrzebowałem laptopa na studia oraz nie bardzo chciało mi się jechać 80km do sklepu, wybrałem opcję naprawy gwarancyjnej Sony. Serwis mieści się we Frankfurcie nad Menem oraz w stolicy Republiki Czeskiej. Mój poleciał do Niemiec. O tym,że wybrałem zły wariant i, że powinienem był jechać do Saturna, gdzie pewnie bym dostał nowego po tych 2 tygodniach miałem się dowiedzieć już po wysłaniu laptopa...

30 września laptop został zabrany przez kuriera i pojechał do Frankfurtu, gdzie był już po 4 dniach. Następne 11 dni laptop przeleżał na magazynie serwisu gdyż serwis miał "problemy kadrowe", o których dowiedziałem się dopiero po wysłaniu laptopa- gdybym wiedział przed, pojechałbym do Saturna... Gdy naprawa wreszcie ruszyła, zadzwonili z serwisu z informacją,że "wymienili touchpad ale dalej nie działa, nie wiemy dlaczego, wymienimy raz jeszcze ale nie mamy kolejnego touchpada i trzeba czekać". Sugerowali, przy tym, że to może być też coś z płytą główna ale pewni nie są. W tym miejscu poinformowałem, aby zachowano stary bios ze względu, na to, że nowy podnosi prędkość wentylatora, a ja lubię ciszę. Odpowiedź brzmiała, że prośba taka zostanie zanotowana.

Po ponad trzech tygodniach laptop do mnie wrócił, touchpad naprawiono, płytę główną wymieniono oraz zaaktualizowano bios. Do tego jeszcze karta wifi przestała widzieć sieci wifi, które były trochę dalej od laptopa (inny laptop w tym samym miejscu widział sieci około 20, mój 3...) a plastik otaczający klawiaturę miał wybrzuszenia w okolicy klawiszy F5 i F12, ogólnie mówiąc tragedia...

Na drugi dzień, zgłosiłem te usterki, zaproponowano mi ponowne wysłanie laptopa ale jak sobie pomyślałem o kolejnych 3 tygodniach bez laptopa to mi się odechciało i zostawiłem to aż do sierpnia tego roku, kiedy to postanowiłem wysłać laptopa ponownie...

Naprawa II

Właściwie ta część wpisu powinna się nazywać poprawa naprawy 1 ale przyjmijmy oficjalne nazewnictwo a więc naprawa II.

Jak, już wspominałem, w sierpniu tego roku postanowiłem wysłać laptopa aby naprawiono m.in. nie wykrywanie wszystkich Wifi, poprosiłem przy tym o przywrócenie starej wersji BIOS, gdyż miałem dość już tego przeklętego szumu wiatraka, nawet w stanie spoczynku laptopa. Poprosiłem też o poprawne złożenie plastiku otaczającego klawiaturę. Przez rok z gładzika zeszły te "wypustki" chropowate w miejscu gdzie ciągle używałem touchpada, zapytałem więc czy była by możliwość gwarancyjnej wymiany powierzchni touchpada.

1 sierpnia kurier miał odebrać sprzęt, nie zjawił się, na drugi dzień zadzwoniłem na infolinię Vaio link, oto skrócony przebieg rozmowy:

-dlaczego kurier się nie zjawił? -nie mógł trafić -dlaczego nie zadzwonił? -kurierzy nie mogą dzwonić - myślałem, że padnę ze śmiech jak to usłyszałem....

Kurier przyszedł w końcu 3.08 i odebrał laptopa. Nie zadzwonił wcześniej więc zapytałem dlaczego nie dzwonią, okazało się, że serwis nie podał kurierowi mojego numeru telefonu i dlatego kurier nie zjawił się 1szego dnia (fakt bloki są dziwnie ponumerowane ale od czego są telefony). Z tego co wiem to nie tylko w moim przypadku tak jest. Dobrze, że miałem czas mogłem czekać na kuriera cały dzień (właściwie dwa dni) ale nie omieszkałem poinformować obsługi vaio link co o tym myślę podczas następnej rozmowy (już w trakcje naprawy) i chyba podziałało bo gdy laptop wracał to kurier miał już numer i zadzwonił zapytać czy jestem w domu.

5.08 laptop był już w serwisie, w poniedziałek, 8.08 ok 12 zadzwoniłem jak tam naprawa, dowiedziałem się, że "inżynierowie stwierdzili, że karta wifi łączy się z siecią poprawnie", na co odpowiedziałem, że owszem ale nie widzi oddalonych sieci wifi (tłumaczyłem to przy zgłaszaniu usterki dokładnie i musiałem ponownie to samo...) , na co dostałem info, że serwis przeprowadzi jeszcze raz testy. Zapytałem też co z Biosem i plastikiem touchpada: BIOS nie zmienią gdyż mają tylko najnowszy a plastik touchpada wymienią za opłatą ok 800zł, na co podziękowałem...

10.08, wykonałem kolejny telefon ok 12:00 (nie chciało mi się czekać, aż w końcu zadzwonią), zostałem tutaj miło zaskoczony, ponieważ naprawa została już zakończona i laptop jest przygotowywany do wysłania. Dziś rano odebrałem go.

Wymieniono kabel łączący kartę wifi z płytą głowną oraz antenę WIFI. Plastik otaczający klawiaturę wreszczie poprawnie włożono. Laptop został wyczyszczony oraz dostałem ponownie niebieską ściereczkę VAIO oraz list od dyrektora serwisów Vaio w Europie z przeprosinami za problemy ze sprzętem.

Co ciekawe na karcie informacyjnej o tym co zostało wymienione zaznaczono BIOS- wgrano ponownie ten sam nie wiem po co.

PODSUMOWANIE

Stwierdzam, że od czasu pierwszej naprawy Vaio do drugiej serwis sony bardzo się poprawił i nadal polecam każdemu laptopy vaio. Jeśli ktoś ma jednak nowy laptop to radzę oddać do sklepu na niezgodność towaru z umową, dzięki czemu (dotyczy to szczególnie dużych sklepów typu Saturn/ Media Markt) po około 2 tyg. mamy dużą szansę na nowy, prawdopodobnie bez wad notebook.

Swoje Vaio nadal bardzo lubię i nie zamieniłbym na nic innego.

To by było na tyle. Zapraszam do komentowania :)

PS: udało mi się przywrócić poprzednią prędkość obrotów wentylatora, dzięki czemu znowu mam cichy laptop, do tego bateria dłużej trzyma (wentylator mniej prądu pobiera). Co zrobić aby było cicho opiszę w kolejnym poście, który już niebawem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.