Blog (189)
Komentarze (5.3k)
Recenzje (8)

Windows 8 porażką Microsoftu?

@xomo_plWindows 8 porażką Microsoftu? 28.04.2013 00:38

Natrafiłem w dniu na dzisiejszym (to jest sobota 27.4.2013) na ciekawy artykuł o popularności najnowszych okienek po pół roku od ich premiery.

Zbyt dobrze nie jest, czy tego MS chce czy nie. O tym, że dobrze nie jest najdobitniej może świadczyć niechęć Microsoftu do dzielenia się ze światem informacjami o popularności W8.

W8
W8

Z czego to wynika?

Do końca tak naprawdę nie wiadomo- przyjmuje się jednak że winę ponosi przede wszystkim tak zwana rewolucja Microsoftu w interfejsie- tzw. kafle - ModernUI, wycięcie klasycznego start menu- czyli tzw. niechęć do nowego. To samo można było zaobserwować po premierze Visty- po wielu latach przywyknięcia do pewnych rzeczy (jak choćby wielu nie mogło pojąć, czemu Vista "żre RAM, cpu, mieli dyskiem itd") ludzie nie chcieli zmian, bali się ich. Przekonali się dopiero do "poprawionej" Visty-7, która co tu dużo mówić była jednym z bardziej udanych OS od MS na przestrzeni lat. MS miał więc duży "problem", żeby stworzyć powody do migracji/w wyboru nowego Windows- 7 była/jest tak udana na, że ciężko jest przekonać kogoś do migracji. Z jakiś, sobie tylko znanych powodów MS postanowił zachęcić ludzi do W8 przez min. kafle. Od początku byłem pewnien, że to nie może się udać, szczególnie na klasycznych komputerach pozbawionych dotyku, mających duże ekrany itd. MS myślał inaczej i dostał teraz "kubeł zimniej wody", który spowodował, że MS min. planuje ponoć przywrócić przycisk Start ale jakiś większych zmian w komforcie obsługi (i filozofii) ModernUI jakoś na razie nie widać. Ja się nie dziwię słabemu zainteresowaniu świata Windowsem8- to po prostu jest nie dopracowane pod komputery nie mające dotyku.

Przejdźmy jednak do faktów.

a fakty są takie: 1. MS unika tematu sprzedaży Windows8 jak ognia- ostatni raz mówiła o tym w styczniu Tami Reller (marketing produktów Windows w Microsofcie): w/g tamtych info sprzedało się 60 milionów W8 z tymże liczba ta obejmowała także aktualizacje i sprzedaż dla partnerów OEM a nie realną liczbę licencji bęących w użyciu na rynku czy liczby użytkowanych kopii Windows8. Śmiało można założyć (po analizie popularności), że nawet jeśli się sprzedała duża część z tych 60mln to w użytku jest raczej mała część ze sprzedanych

2. Windows 7 potrzebował 3 miesięcy by uzyskać lepszy ((i to miał 2x większy niż teraz) wynik niż 8 po 6 miesiącach od premiery.

3. Windows7 (premiera jesień 2009) ma teraz ponad 53% rynku (i to realnie a nie "kupionych licencji") (źródło: StatCounter- dane są zbierane na monitorowanych przez SC witrynach) a Windows8 tylko 4,7% (pozycja 5). Pozycje 2,3,4 należą odpowiednio do Xp, OS X. Vista (nieco ponad 6% popularności)

4. Firmy oferujące sprzęt oferują go z Windows 8 bo muszą a do tego oferują downgrade - bo tego chce rynek- niektóre jak lenovo dołącza od razu płytkę DVD z W7

Co z tego wynika?

jak dla mnie jedno: Windows 8 jest porażką marketingową MS i wątpię by nawet planowany na jesień update do Blue coś tu pomógł. Obecnie mamy do czynienia z sytuacją podobną jak za czasów Visty, z tym, że vista była na prawdę rewolucyjna a w Win8 ta rewolucja jest wątpliwa", firmy są podobnie jak do Visty mocno sceptycznie nastawione do nowych okienek i raczej pakiet Blue tego nie zmieni jeśli nie będzie w nim przynajmniej możliwości powrotu do znanego z dawnych Windows sposobu obsługi- user prywatny łyknie prawie wszystko ale firmy nie są tak naiwne- żaden myślący szef nie da na szkolenie pracowników żeby nauczyli się obsługi kafli skoro taką samą (a nawet większą ale to inna sprawa) efektywność mają na poprzednich Windows. Taka prawda czy tego chcą czy nie ;)

Windows8 jest świetny ale tylko na tabletach (i ultrabookach z odczepianym ekranem) ale na desktopie/laptopie? nie, dziękuję- Windows 7 wygodniejszy a w trybie pulpitu (z którego zwykle nawet na W8 i tak się korzysta a nie z modern) do tego ładniejszy....

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.