Adblock Plus łączy się z Flattr: mikropłatności zrównoważą blokady?

Adblock Plus łączy się z Flattr: mikropłatności zrównoważą blokady?05.04.2017 23:35

Blokowanie reklam podczas przeglądania zasobów Sieci to praktyka znana z pewnością większości internautów. Czyszczenie widoku stron z niechcianych treści od reklamodawców, zwiększa przyjemność czytania artykułów, co odbija się niestety na korzyściach dla twórców. By to zmienić, firma Eyeo odpowiedzialna za rozwój Adblocka Plus, poczyniła ciekawe kroki i przejęła serwis mikropłatności Flattr. Czy wspólnymi siłami uda się stworzyć rozwiązanie gwarantujące twórcom dodatkowy zarobek?

Flattr wykorzystuje ideę „napiwków”, które zadowolony czytelnik konkretnej witryny może przesyłać twórcom, by wesprzeć ich pracę. Operację taką można każdorazowo wykonywać ręcznie, ale również zautomatyzować, ustalając maksymalną miesięczną wysokość naszych datków, które system samodzielnie rozdziela pomiędzy odwiedzane witryny zdobywające nasze uznanie.

Wykupienie firmy ma przyczynić się do stworzenia jeszcze bardziej uniwersalnego dodatku do przeglądarek, który blokowanie reklam będzie łączyć z opcją wspierania twórców mikropłatnościami. To wizja, która jest wspólna dla obydwu zarządów. Tak mówi o niej Peter Sunde, współtwórca systemu Flattr:

Przez ostatnie 10 miesięcy, blisko współpracowaliśmy i w zasadzie staliśmy się jednym zespołem ze wspólną wizją. Mamy niemal identyczne wartości, jeśli chodzi o sposób zwiększania bezpieczeństwa i sprawiedliwości w Internecie. [...]

To użytkownicy Internetu powinni decydować, w jaki sposób chcą wspierać treści, które są dla nich wartościowe.

Chociaż cel jest szczytny, trudno na tę chwilę zakładać, by miał przełożyć się na całkowite zrównoważenie strat, jakie ponoszone są przez twórców w wyniku blokowania reklam przez czytelników. W praktyce bowiem mało kto, korzystając już z Adblocka, decyduje się na regularne uzupełnianie pozycji na białej liście tylko dlatego, by ponownie widzieć reklamy i wspierać w ten sposób witrynę.

Tutaj jednak chodzi o niewielkie datki, które pomimo blokowania reklam, umożliwią czytelnikom zachowanie „czystego sumienia”. O tym jakie rzeczywiste efekty przyniesie połączenie się firm, jak zwykle będzie można mówić po dłuższym czasie – na tę chwilę pozostają tylko spekulacje.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.