Agappe.pl - portal społecznościowy dla katolików. Czy jest potrzebny?

Agappe.pl - portal społecznościowy dla katolików. Czy jest potrzebny?14.07.2021 13:19
Katolicki portal społecznościowy Agappe.pl

W czerwcu uruchomiono portal Agappe.pl, czyli medium społecznościowe dla katolików. W sieci pojawiają się wątpliwości na temat jego szans na przetrwanie. Eksperci nie wierzą też w to, że portal na siebie zarobi.

Agappe.pl to portal, który ma łączyć osoby wierzące. Komunikat na stronie głównej mówi jasno, jaka jest misja serwisu. Odkrywaj społeczność osób, które nie wstydzą się Jezusa Agappe.pl. Pomysłodawcą projektu jest ksiądz Artur Potrapeluk, koordynator lubelskiej Odnowy w Duchu Świętym.

Agappe.pl wystartowało ostatniego dnia czerwca. Według autorów strony, portal nie ma być konkurencją dla Facebooka, ale nie ma być też zamkniętą bańką dla katolików.

Portal ma rozwijać się pod patronatem Fundacji Nowa Pięćdziesiątnica, której prezesem jest ks. Potrapeluk. Głównym celem Agappe.pl nie jest zdobywanie zysków. Nie ma być na nim zbyt wielu reklam, choć jak donoszą WirtualneMedia, niewykluczone, że promowane będą posty i strony zweryfikowanych partnerów, którzy tworzą chrześcijańskie media, firmy lub inne wartościowe treści.

- Portal Agappe.pl przeznaczony jest dla osób wierzących i poszukujących, którzy pragną dzielić się wiarą oraz budować społeczność w duchu katolickim - mówi Maciej Morawski, rzecznik prasowy serwisu.

Agappe.pl nie przebije się na rynku

Według ekspertów, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl, katolicki serwis społecznościowy prawdopodobnie nie będzie w stanie osiągnąć sukcesu. Mikołaj Nowak, specjalista od mediów społecznościowych i marketingu, podkreśla wagę nawyków, które latami wyrabiały w nas największe media, takie jak Facebook.

- On przeciera szlaki, w jego interfejsie nie ma żadnych przypadkowych opcji. Wszystko jest przetestowane, różne kraje mają różne wersje interfejsu dopasowane do mentalności ich mieszkańców. Tworzą przez to nawyk, użytkownicy spędzają tam coraz więcej czasu. Kiedy pan ostatnio skorzystał na Facebooku z opcji „wyloguj się”? Chodzi o to, żeby ludzie się nie wylogowywali, nawyk był w trybie ciągłym. Facebook wydaje na to duże pieniądze i poświęca sporo czasu. Kopiując jego rozwiązania, możemy być prawie pewni, że są one dobre – uważa Nowak.

Katolicy mają już swoje miejsca w sieci

Inny z ekspertów twierdzi, że aby zrzeszać katolików, wcale nie potrzeba serwisu społecznościowego. W internecie funkcjonuje już wiele miejsc, gdzie mogą oni się ze sobą kontaktować i tworzenie dodatkowego portalu wcale nie musi im tego ułatwiać.

- Niestety absolutnie nie wierzę w sukces serwisów takich jak Agappe. Niestety, bo oczywiście fajnie byłoby, gdyby wciąż istniała tak łatwa do zajęcia przestrzeń na nowe społecznościówki - mówi Norbert Kilen, strategy director w agencji On Board Think Kong.

- Funkcjonuje już wiele miejsc, gdzie chrześcijanie rozmawiają ze sobą online: są aplikacje wspólnotowe, modlitewne, serwisy randkowe i tym podobne. Nie do końca widzę w ogóle sens powoływania do życia nowej platformy - dodaje.

Kilen dodaje też, że nie widzi szans na sukces finansowy takiego portalu. Twierdzi, że w ostatniej dekadzie widział wiele portali, których początki przypominały nieco Agappe.pl. W większości przypadków przynosiły one straty.

Agappe.pl ma być utrzymywane między innymi dzięki wsparciu patronów, choć na ten moment twórcy nie mogą liczyć na zbyt wiele wpłat. Minęły jednak raptem dwa tygodnie od startu serwisu, więc niewykluczone, że w przyszłości sytuacja będzie wyglądać nieco lepiej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.