[Aktualizacja] Jolla też pokazała tablet, chociaż dopiero zbiera na niego pieniądze

[Aktualizacja] Jolla też pokazała tablet, chociaż dopiero zbiera na niego pieniądze19.11.2014 10:10

Dzisiejsze wydarzenie spadkobiercy Nokii zapowiedzieli jako „coś dużego”. W Sieci od razu pojawiły się więc spekulacje na temat premiery kolejnego tabletu. Przypuszczenia okazały się słuszne, ale niestety nie zobaczymy jeszcze nowego produktu. Punktualnie o 10:00 naszego czasu ruszyła… zbiórka na Indiegogo.

Jolla Tablet. We make it. You make it yours.

Tablet ma działać pod kontrolą systemu Sailfish 2.0, który ma być zupełnie inny od wszystkiego, czego do tej pory używaliśmy. Ciekawie została rozwiązana wielozadaniowość – w widoku wszystkich aplikacji będzie można zobaczyć, co się w nich w danej chwili dzieje i wchodzić w interakcje z nimi – na przykład zmienić muzykę.

Na pierwszym miejscu stoi oczywiście prywatność i szacunek do użytkowników. Zgodnie z obecnymi trendami firma zapewnia, że nigdy nie sprzeda ani nie udostępni danych swoich klientów.

W środku znajdziemy 64-bitowy, 4-rdzeniowy procesor Intela, 2 GB RAM-u, 32 GB pamięci wbudowanej i gniazdo na kartę microSD, GPS, WiFi, Bluetooth, zestaw sensorów i akumulator o pojemności 4300 mAh. Tablet ma mieć dwa aparaty, ekran o rozdzielczośc 2048×1536 pikseli i przekątnej mierzącej 7,85 cala. Będzie ważył 384 gramy.

Wspierający akcję na Indiegogo będą mogli kupić tablet za 189 dolarów. Jego cena końcowa została wyznaczona na 249 dolarów – porównywalną do Nokii N1. Tablety powinny dotrzeć do nabywców w maju przyszłego roku. W ciągu pierwszych 13 minut trwania zbiórki sprzedało się już 147 tabletów z Sailfishem 2.0.

Społeczność skupiona wokół produktów firmy Jolla miejscami się kurczy i mimo ekspansji na kolejne rynki (10 listopada Jolla weszła do Rosji) mało mówi się o smartfonach z Sailfishem. W Sieci traktowane są jako ciekawostka i wiele osób obserwuje ich rozwój bardziej z sentymentu, niż faktycznego zainteresowania.

Mimo tego, wciąż nie brakuje osób mocno związanych ze smartfonami Jolla. Dość wspomnieć, że Dirk van Leersum, który zaprojektował „drugą połówkę” z klawiaturą dla Jolli, wciąż rozwija swój projekt. Na początku miesiąca rozpoczął zbiórkę na Kickstarterze, by rozpocząć bardziej masową produkcję. Wsparło go 940 osób i zebrał dwa razy więcej niż zamierzał.

Aktualizacja, 19.11.2014, 14:00

Fani urządzeń fińskiego producenta nie zawiedli. Kwota niezbędna do ufundowania projektu, wynosząca 380 tysięcy dolarów, została zebrana. Pięć godzin po starcie akcji Jolla miała wsparcie ponad 3 tysięcy osób i 133% potrzebnej kwoty. Dwa tysiące tabletów, które oferowane były w ramach akcji, już znalazły nowych właścicieli, 279 osób zdecydowało się na kupno tabletu ze zniżką w „drugiej turze”.

Z pewnością można tu mówić o sukcesie Jolli. Mało która zbiórka na Indiegogo radzi sobie tak dobrze i może być pewna sukcesu cztery godziny od startu. Niemniej jednak… producent nie mierzył wysoko. Szkoda, bo wygląda na to, że po problemach ze sprzedażą pierwszego smartfonu nikt nie spodziewał się takiego zainteresowania tabletem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.