Aktualizacje Windowsa z problemami. Użytkownicy nie mogą drukować po ich instalacji

Aktualizacje Windowsa z problemami. Użytkownicy nie mogą drukować po ich instalacji16.10.2021 13:52
BSOD w testowym Windows 11
Źródło zdjęć: © Martin Nobel/YouTube

Nie wszystkie wtorkowe aktualizacje Microsoftu są udane. Niektóre, po kilku dniach, okazują się sprawiać użytkownikom więcej problemów, niż same naprawiły. Ostatnia aktualizacja do Windowsa dostarczyła sporo nerwów osobom często korzystającym z drukarek.

Jak donosi serwis Bleeping Computer, po ostatnich aktualizacjach dedykowanych do Windowsa 10 oraz Windowsa 11, użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy z działaniem drukarek. Próby drukowania kończą się błędami lub w ogóle nie dochodzi do rozpoczęcia procesu.

Problematyczne łatki

Wtorkowe aktualizacje, które powodują problemy, zostały oznaczone numerami B5006674 dla Windows 11 oraz KB5006670 i KB5006667 dla Windows 10. Na tym jednak nie koniec, bowiem łatka KB5006714 dla Windows 8 zdaje się generować dokładnie takie same problemy z drukarkami, jak na nowszych wersjach systemu.

Po zainstalowaniu wyżej wymienionych aktualizacji, użytkownicy zgłaszają, że nie mogą drukować na sieciowych serwerach wydruku. Wybrane osoby, przy próbie drukowania, otrzymują błędy 0x00000709. W większości przypadków system nie jest w stanie jest wykryć odpowiedniego sprzętu podczas próby drukowania.

Rozwiązanie problemu

Najłatwiejszym sposobem na pozbycie się problemu wygenerowanego przez wspomniane aktualizacje, jest ich odinstalowanie. Niestety, biorąc pod uwagę, że jest aktualizacja bezpieczeństwa, która jednocześnie łata niebezpieczne luki, powinniśmy poważnie rozważyć, czy na pewno chcemy ryzykować w ten sposób.

Niektórzy użytkownicy informują, że usunięcie i ponowne zainstalowanie drukarek rozwiązało ich problem. Należy jednak zauważyć, iż nie we wszystkich sytuacjach to pomogło. Co więcej, ponowna konfiguracja urządzeń może być bardzo czasochłonnym zadaniem, szczególnie, jeżeli jest przeprowadzana w dużych firmach.

Bleeping Computer skontaktował się z Microsoftem w celu uzyskania oficjalnych wskazówek dotyczących rozwiązania problemów, ale dotychczas nie otrzymał odpowiedzi. Wygląda więc na to, że firma sama nie ma pomysłu na bezpieczne rozwiązanie tej kłopotliwej kwestii.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.