Alior Bank nie działa. Klienci odcięci od systemu bankowości (aktualizacja)

Alior Bank nie działa. Klienci odcięci od systemu bankowości (aktualizacja)09.11.2023 19:41
Nie działa system bankowości internetowej Alior Banku
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Marcin Drozd, (CC BY-SA 3.0)

Serwis Downdetector odnotował poważną awarię serwisu bankowości internetowej Alior Banku. Problem pojawił się późnym popołudniem i dotyczy aplikacji Alior Mobile oraz Alior Online (dostępu przeglądarkowego).

Klienci Alior Banki mają problem z dostępem do bankowości internetowej. Próba skorzystania z aplikacji mobilnej kończy się informacją o niedostępności systemu. Problem występuje na etapie logowania, ale także generowania kodu BLIK. Podobnie dzieje się w przypadku dostępu przeglądarkowego.

Awaria bankowości internetowej Alior Bank

Problemy pojawiły się około godziny siedemnastej i w niespełna dwie godziny zgłosiło je niemal tysiąc osób. Niedogodności raportowane są głównie w rejonach dużych miast, ale dotyczą całej Polski.

Strona Alior Banku - awaria, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Strona Alior Banku - awaria
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Awarię potwierdził też sam Alior Bank, ale bardzo ogólnie.

Drodzy klienci! Bardzo przepraszamy za utrudnienia w dostępie do systemu bankowości internetowej Alior Online i Alior Mobile, które obecnie występują. Robimy wszystko, żeby jak najszybciej przywrócić poprawne działanie systemów.

Przyczyny problemów nie zostały dotychczas wskazane. Alior Bank nie określił też jak długo będą występowały ani jak są rozległe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Klienci Alior Bank nie mogą dokonać płatności

Tymczasem użytkownicy nie tylko nie mogą aktualnie sprawdzić stanu konta czy dokonać przelewu. Aplikacji Alior Mobile nie można użyć, a to ona służy do generowania kodów BLIK. Zdarzają się też komentarze internautów, którzy nie byli w stanie zrealizować płatności kartą.

Komentarze na koncie Alior Banku, Źródło zdjęć: © Facebok
Komentarze na koncie Alior Banku
Źródło zdjęć: © Facebok

Środki z karty udało się pobrać w bankomacie więc nie jest to całkowite pozbawienie dostępu do pieniędzy zdeponowanych w Alior Bank. Zgłoszeń jest też zbyt mało, żeby jednoznacznie powiązać je z występującą awarią systemu bankowości internetowej.

Awaria bankowości internetowej Alior Bank: aktualizacja

O godzinie 20:45 Alior Bank zaktualizował dane o awarii.

20:45 Nadal pracujemy nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemów.

I nie zmieniło się to do późnych godzin wieczornych. Okolo 22.00 w serwisie Downdetector sytuacja nadal prezentowała się patowo:

Awaria Alior Bank w serwisie Downdetector. Dane pobrane około 22.00, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria Alior Bank w serwisie Downdetector. Dane pobrane około 22.00
Źródło zdjęć: © Downdetector

Nowe zgłoszenia pojawiały się przez całą noc, ale od 23:00 stały się sporadyczne:

Awaria Alior Bank w serwisie Downdetector. Dane pobrane 10 listopada, około 7.00, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria Alior Bank w serwisie Downdetector. Dane pobrane 10 listopada, około 7.00
Źródło zdjęć: © Downdetector

Odpowiada to informacjom od Alior Banku.

23:00 wszystkie systemy są już dostępne. Przepraszamy za utrudnienia.

Przebieg awarii systemu bankowości internetowej Alior Bank

Awaria systemu bankowości internetowej Alior Banku nastąpiła 9 listopada i trwała około 6 godzin. W tym czasie nie funkcjonowała aplikacje Alior Mobile oraz Alior Online. Ich użytkownicy nie mogli wykonać logowania, a więc sprawdzić danych ani wykonać operacji na swoich kontach. Wszelkie transfery środków i aktualizacje były niemożliwe.

Problemy nie były związane z płatnościami kartą, ale niedostępność aplikacji Alior Mobile uniemożliwiała korzystanie z systemu BLIK. Wygenerowanie kodu wymaga wyświetlenia okna startowego aplikacji, a system nie pozwalał na tę czynność.

Obecnie (10 listopada) nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu bankowości internetowej Alior Banku nie występują już masowo i należy traktować je indywidualnie. Po awarii aplikacja mobilna może wymagać ponownego uruchomienia, ale wszelkie problemy z jej obsługą należy konsultować z bankiem.

Katarzyna Rutkowska, dziennikarka dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.