Alphabet opływa w gotówkę, wciąż zarabia głównie na reklamach Google

Alphabet opływa w gotówkę, wciąż zarabia głównie na reklamach Google23.10.2015 15:21

Tak jak Microsoft już przedstawił swoje wyniki finansowe zapierwszy kwartał roku fiskalnego 2016, tak Google przedstawiłowyniki finansowe za trzeci kwartał roku kalendarzowego 2015. Awłaściwie to już nie Google, lecz Alphabet, choć wyniki te wciążdotyczą tylko tego, co nosi nazwę Google Inc. Na wyniki LifeSciences czy Google X przyjdzie nam poczekać do następnegokwartału. Bez względu jednak na to, pod jaką nazwą działa,możemy być pewni jednego – firma z Mountain View ma sięświetnie. W ciągu ostatnich trzech kwartałów zwiększyła swojącałkowitą wartość o ponad 14 mld dolarów.

Kwartalne przychody na poziomie 18,67 mld dolarów i zysk napoziomie 4,7 mld dolarów (według standardów rachunkowości GAAP)to wzrost w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego oodpowiednio 13% i 25%. Inwestorzy są zachwyceni z dwóch powodów –po pierwsze wyniki okazały się lepsze, niż oczekiwali tegoanalitycy Wall Street, po drugie zaraz po ogłoszeniu wynikówfinansowych Alphabet ogłosił wykup akcji wartych ponad 5 mlddolarów, co natychmiast podbiło ich kurs o ponad 12%.

W oficjalnym oświadczeniuprasowym nacisk położono na mobilne wyszukiwanie, oraz zyski zmonetyzacji YouTube i algorytmicznego handlu przestrzenią reklamową.Ruth Porat, dyrektor finansowa Alphabetu, nie pozostawia namwątpliwości: to wciąż przede wszystkim firma reklamowa, którejjuż sześć produktów zdołało zdobyć ponad miliard użytkowników,wszystko po to, by wyświetlić można było więcej reklam.

Na fali entuzjazmu wokół dobrych wyników, pani Poratprzestawiła filary strategii biznesowej swojej firmy. Kluczowe sątu, jak wspomniano, mobilne wyszukiwanie, zarabianie na YouTube orazalgorytmiczny handel przestrzenią reklamową. Pomniejszeprzedsięwzięcia, takie jak zajmujący się Internetem Rzeczy Nest,czy też pomysły „odjechane”, takie jako samoprowadzące sięauta, będą zarabiały na siebie „kiedyś” – póki co, firmaskupia się na optymalizacji swoich inwestycji. Z koleiprzekształcenie w Alphabet ma sprawić, że niebawem zobaczymyrzeczywistą siłą firmy. Inwestorów zainteresować ma precyzyjneraportowanie finansów dla wszystkich liter wchodzących w składAlphabetu, także tych, które dopiero są rozwijane.

Więcej pieniędzy Alphabet chce wydawać na kluczowe dla Googleprojekty, takie jak superszybki internet Google Fiber, rosnąć mająteż nakłady na pozostałe inwestycje. Zaciskać pasa nie trzeba –Ruth Porat przyznała, że gotówki jest sporo, więc jeśli pojawisię jakaś ciekawa okazja, to Alphabet nie będzie się wahałzaangażować. Trudno się dziwić, w kieszeni firma ma już ponad 73miliardy dolarów w gotówce i papierach wartościowych.

Te inwestycje, które mogłyby w przyszłości pozwolić naczerpanie zysków nie tylko z reklam przynoszą już pewne owoce. Rokdo roku w trzecim kwartale Google zdołało zarobić w kategorii Inneo 11% więcej niż do tej pory, obecnie to już 1,8 mld dolarów. Takategoria obejmuje oprogramowanie dla Androida, płatny dostęp doDokumentów Google czy sprzedaż własnego sprzętu (np. odtwarzaczyChromecast).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.