Amazon prezentuje nowe urządzenia z serii Echo i zwiększa zasięg Alexy

Amazon prezentuje nowe urządzenia z serii Echo i zwiększa zasięg Alexy28.09.2017 12:00

Za nami premiery nowych urządzeń Amazonu, które wyraźnie rozszerzają zasięg Alexy, głosowego asystenta, który wcześniej gościł już w innych sprzętach tego producenta z serii Echo. Zaskoczeniem był już sam fakt prezentacji, ale jak się okazało, także jej treść: tym razem pokazano aż 6 nowych urządzeń, w dodatku nie są to jedyne zmiany, o których można się było dowiedzieć.

Nowe Echo

Pierwszą istotną nowością jest wprowadzenie na rynek drugiej generacji domowego asystenta Echo. Nowy produkt jest fizycznie niższy od poprzedniego, ale przede wszystkim także wyraźnie tańszy. Pojedynczy będzie kosztować od niespełna 100 dolarów (to niemal dwukrotnie mniej od oryginału), na niecałych 120 dolarach kończąc – w przypadku wybranych wersji wykończenia, których łącznie jest 6.

Amazon zaproponuje również możliwość zakupu trzech urządzeń jednocześnie z dodatkową zniżką 50 dolarów. Urządzenie jest niższe, przez co może wpasować się w więcej miejsc w mieszkaniu, ale jeśli mimo to wygląd pierwszej generacji był dla kogoś bardziej atrakcyjny, Amazon przemyślał i taki przypadek, prezentując...

Echo Plus

To propozycja dla osób, którym bardziej odpowiada wygląd pierwszego Echo. Wersję Plus należy więc rozumieć jako bezpośrednie odświeżenie poprzednika – ten model jest równie wysoki, a dodatkowo wprowadzono w nim dwie główne zmiany: wzbogacono o obsługę smart-home hub oraz poprawiono jakość dźwięku.

Cena Echo Plus również będzie niższa niż pierwowzoru i wyniesie niespełna 150 dolarów. Dodatkowo, do pierwszych zamówień będzie można dostać darmową żarówkę Philips Hue Bulb A19, która naturalnie może być obsługiwana przez Alexę i oddzielnie w sklepie Amazonu kosztuje obecnie ponad 45 dolarów.

Echo Spot

O ile poprzednie urządzenia były niejako odświeżonymi wersjami poprzedników, w tym przypadku mowa jest o czymś całkowicie nowym. Echo Spot ma łączyć w sobie wszystkie funkcje dostępne dzięki głosowej Alexy, a dodatkowo zaoferować także wyświetlacz. Na nim natomiast może pojawić się wiele: filmy z Amazon Video, teksty piosenek zsynchronizowane z odtwarzaną muzyką z serwisów streamingowych, a nawet obraz z kamery i podobizna rozmówcy, ponieważ przez urządzenie można będzie wykonywać wideorozmowy.

Oczywiście poza tym na ekranie pojawią się także bieżące informacje, które wywołamy Alexą, w tym choćby prognoza pogody czy aktualnie tworzona lista zakupów. Jak sugeruje kształt obudowy, Echo Spot może pełnić także rolę zegarka – użytkownicy będą mogli samodzielnie wybrać jego tarczę, podobnie jak ma to miejsce w smartwatchach. Cena tego urządzenia to niespełna 130 dolarów.

Echo Connect

Echo Connect to kosztujący niespełna 35 dolarów dodatek do dowolnego innego asystenta z Alexą, który pozwoli zamienić go w zestaw głośnomówiący do telefonu. Urządzenie wystarczy fizycznie podłączyć przewodem do innego Echo, a następnie bezprzewodowo sparować z telefonem.

[1/2]
[2/2]

Obsługiwane są oczywiście komendy głosowe, wystarczy więc wywołać Alexę, aby zadzwonić pod konkretny numer lub wezwać pomoc. Podobnie w drugą stronę, przychodzące połączenie będzie głosowo sygnalizowane głosem asystenta (wraz z nazwą rozmówcy na podstawie zsynchronizowanej z telefonem listy kontaktów). Echo Connect dostępne będzie w sprzedaży od grudnia.

Echo Buttons – początek gadżetów dla Alexy

Podczas prezentacji Amazon zapowiedział także zupełnie nową serię urządzeń, a konkretnie gadżety dla Alexy, w ramach której jako pierwszy postanie przycisk. Echo Button, bo o nim mowa, umożliwi interakcję z Alexą, by w efekcie korzystać z przyjaciółmi z gier, które zostaną udostępnione dla asystenta. Na tę chwilę wspomina się o Beat the Intro, Sounds Fun oraz Dungeon Escape.

Sam z siebie przycisk ma biały kolor, ale podczas działania jest podświetlany: grafiki prezentują kolor niebieski, zielony i czerwony, zatem niewykluczone są również dowolne inne barwy w ramach kombinacji RGB. Przyciski Echo Buttons będą sprzedawane parami – cena jednego kompletu ma wynieść niespełna 20 dolarów. Urządzenia nie są jeszcze dostępne, mają pojawić się w sklepie w najbliższych miesiącach.

Fire TV

Kolejna nowość to Fire TV – dodatek podłączany do telewizora przez HDMI, który pozwoli odtwarzać na nim między innymi filmy z Netfliksa, Amazon Prime Video, YouTube, Hulu, HBO, SHOWTIME i nie tylko. Obsługuje rozdzielczość 4K, klatkowanie do 60 fps, HDR oraz dźwięk Dolby Atmos.

Generalnie do działania ma być potrzebna antena satelitarna, ale część funkcji będzie również możliwa z Anteną HD. Sprzęt będzie dostępny od 25. października, a cena to niespełna 70 dolarów za sam dodatek Fire TV. Można go również nabyć w zestawie z Echo Dot, dopłacając kolejne 10 dolarów, bądź w zestawie z anteną, ale bez Echo Dot za niecałe 75 dolarów.

To wciąż nie wszystko

Prócz nowych urządzeń, podczas prezentacji poinformowano również o współpracy z BMW. Alexa już w przyszłym roku ma trafić do samochodów tej marki oraz wybranych modeli Mini. Obsługiwane będą komendy głosowe, a w odpowiedzi nie tylko odczytywane komunikaty, ale także prezentowane dane graficzne na wyświetlaczu w samochodzie.

Jak widać, Amazon wyraźnie stawia na rynek głosowych asystentów. Oferta domowych urządzeń znacznie się rozszerzyła, a współpraca z BMW może zapowiedzieć rosnącą konkurencję dla istniejących już rozwiązań Android Auto czy też Apple Car Play.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.