Android Market ma szanse prześcignąć App Store

Android Market ma szanse prześcignąć App Store13.09.2011 13:45

Z Android Marketu pobrano jak dotąd niemal 6 mld gier i programów. E-sklep firmy Google ma szanse jeszcze w tym roku prześcignąć App Store.

Do zupełnej przewagi nad App Store sklepowi firmy Google jeszcze trochę brakuje. Jak dotąd z e-sklepu dla iPhone’ów, iPadów i iPodów Touch pobrano grubo ponad 10 mld aplikacji. Według raportu Android Market Insights August 2011, Android Market zbliża się obecnie do liczby 6 mld pobrań. Jednak zdaniem analityków do grudnia na liczniku e-sklepu Google’a ma szansę pojawić się 8,1 mld ściągnięć, co oznaczałoby zwycięstwo nad App Store w skali roku. Liczby są tu bardzo ważne, bowiem zarówno Apple jak i Google zarabiają na sprzedawanych w swoich sklepach aplikacjach — i bynajmniej nie są to sumy bagatelne.

Opublikowany raport pokazuje, że Google i deweloperzy Android Marketu najwięcej zarabiają na na aplikacjach pogodowych (20 tys. dolarów w sierpniu), biznesowych (ponad 15 tys.) i biurowych (ponad 5 tys.). Do tego należy jeszcze doliczyć darmowe programy i gry, które coraz częściej zawierają reklamy. Średnia cena za aplikację w Android Markecie to 3,13 dolara. Obecnie w e-sklepie firmy Google znajduje się ponad 277 tys. programów i gier.

Dzięki darmowemu udostępnianiu systemu Android producentom urządzeń, jak i łagodnemu ocenianiu aplikacji zgłaszanych do e-sklepu, Google ma szanse wkrótce dogonić App Store. Udostępnianie większej liczby darmowych materiałów ma jednak swoje wady. Google jeszcze długo nie będzie osiągał takich wyników finansowych ze sprzedaży programów i gier, jakie notuje konkurencja z Cupertino. App Store powinien osiągnąć w 2016 roku przychód rzędu 2,86 mld dolarów, podczas gdy Android Market według prognoz zarabiać będzie maksymalnie 1,5 mld.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.