Antypiraci chcą blokować przeglądarkę, dopóki pobierający nie zapłaci

Antypiraci chcą blokować przeglądarkę, dopóki pobierający nie zapłaci20.08.2014 11:25

Wyobraźcie sobie, że firma monitorująca łącza, przyłapała Was na pobieraniu najnowszej płyty Beyoncé. W skrzynce pocztowej znajduje się e-mail z propozycją ugody, którą można zawrzeć by sprawa nie trafiła do sądu. Jednak jeśli nie zapłacicie, operator łącza zablokuje możliwość przeglądania stron internetowych.

Taki pomysł na zarabianie na piratach powstał w amerykańskiej firmie Rightscorp, która zajmuje się ściganiem osób naruszających prawa autorskie przez pobieranie różnych materiałów z sieci BitTorrent. Firma ta jest odpowiedzialna za wysyłanie listów z ostrzeżeniami do posiadaczy łączy, na których zaobserwowane zostało udostępnianie lub pobieranie nieautoryzowanych plików. Rightscorp zawiera ugody o wysokości 20 dolarów, by sprawa nie trafiła do sądu. Gdyby chodziło o filmy czy całe płyty, kwota byłaby dość przystępna – w 2013 roku bilet do kina w Stanach Zjednoczonych kosztował średnio 8,38 dolara, płyty DVD i Blu-ray nierzadko są droższe niż 20 dolarów.

Niestety, kiedy ktoś już skontaktuje się z firmą po otrzymaniu propozycji ugody za 20 dolarów, dowiaduje się, że tyle kosztuje każda piosenka z pobranego albumu. Jako że Rightscorp na tym etapie zna już dane pirata, pozostaje zapłacić kilkaset dolarów lub szykować się na pozew.

Aby lepiej nakłaniać użytkowników do płacenia, firma zamierza przekonać współpracujących z nią dostawców Internetu do blokowania możliwości przeglądania stron internetowych przyłapanym na piractwie abonentom. Nie będzie więc całkowitego odcinania użytkowników od globalnej sieci, choć dla wielu osób, które zdecydowały się korzystać z różnych narzędzi webowych, to żadna różnica. Rightscorp uważa, że bardziej dotkliwą karą będzie przekierowywanie użytkownika na odpowiednio przygotowaną stronę, bez względu na to, jaki adres wpisze w oknie przeglądarki. Może to skutecznie zahamować życie domowe bądź rozwój przedsiębiorstwa. Warto tu zaznaczyć, że Rightscorp zamierza poszerzyć współpracę z operatorami i przekonać do swoich racji kilku największych – Comcast, Verizon, AT&T i Cable Vision.

Rightscorp współpracuje już ze 140 operatorami. Klientami firmy są między innymi wytwórnia BMG, reprezentująca Accept, The Smashing Pumpkins, Tenacious D i wielu innych, a także wykonawcy Royalty Network – między innymi Beyoncé, Calvin Harris czy Kanye West. Ugodą zostało rozwiązanych już 75 tysięcy spraw, a właściciele praw autorskich dostali 10 dolarów z każdej z nich. Nie wiadomo jednak, ilu abonentów zwyczajnie zignorowało ostrzeżenia.

W ubiegłym roku Rightscorp zarobiła 324 tysiące dolarów, ale koszty operacyjne wyniosły ponad 2 miliony. W ciągu ostatniego pół roku dochód wyniósł już 440 tysięcy, ale koszty utrzymania wzrosły do 1,8 miliona dolarów – nic więc dziwnego, że firma szuka nowych rozwiązań. Inwestorzy nie mają powodów do zadowolenia.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.