Aplikacja banku ING ma wyjść poza e-bankowość. Pomoże kupić bilety czy zapłacić za parking

Aplikacja banku ING ma wyjść poza e-bankowość. Pomoże kupić bilety czy zapłacić za parking23.06.2016 15:05
Łukasz Maślanka

ING Bank Śląski chce, aby użytkownicy jego aplikacji mobilnej mogli używać jej do kupowania biletów kolejowych oraz komunikacji miejskiej w Polsce, a także do regulowania opłat za parkowanie. Firma szuka już partnera do realizacji tego projektu, który zaopiekuje się stroną technologiczną.

Zaktualizowana o możliwość opłacania parkingów oraz biletów na pociągi, autobusy i tramwaje aplikacja banku miałaby pojawić się w przyszłym roku, o ile oczywiście ING Bank Śląski znajdzie firmę, która pomoże mu wdrożyć tego typu rozwiązanie. Aplikacja miałaby też obsłużyć płatności mobilne za pomocą technologii HCE, i to jeszcze w tym roku.

Podobną ofertę w swoim portfolio ma już Bank Zachodni WBK. Za pomocą jego aplikacji mobilnej można nie tylko zapłacić za parkowanie auta, kupić bilet na pociąg lub autobus, ale też zamówić kwiaty (z opcją dostarczenia ich pod wskazany adres), zamówić taksówkę z usługi iTaxi oraz kupić prezent (np. grę RPG). Wszystkie należne kwoty są pobierane z konta klienta po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej. Partnerem banku w realizacji tego projektu jest firma Finanteq S.A. Warto przy tym zaznaczyć, że ta usługa BZ WBK nie obejmuje wszystkich miast w Polsce, przykładowo: biletu MPK nie nie kupimy za jej pośrednictwem np. we Wrocławiu.

Banki chuchają i dmuchają na klientów

To nie jest łatwy czas dla banków: zarówno w Polsce, jak też na całym świecie. Bankierzy i inni specjaliści od finansów stracili mnóstwo wiarygodności blisko 10 lat temu, gdy na dobre wybuchł kryzys ekonomiczny, z którego globalna gospodarka do dziś nie może się pozbierać. Bankowcy mają też na sumieniu różne moralnie wątpliwe, a często wręcz kryminalne praktyki, opisane w wielu książkach, m.in. w wydanej niedawno „Chciwość. Jak nas oszukują wielkie firmy” Pawła Reszki lub „13 pięter” Filipa Springera. Także obecnie rządzący wydają się mieć do banków ograniczone zaufanie, co zaowocowało nowym podatkiem nałożonym właśnie na te instytucje finansowe. To wszystko sprawia, że gdy dzisiaj bankowcy mówią, iż chcą coś zrobić dla dobra klienta, klienci natychmiast zaczynają chować swoje dobra. Cytując klasyka: taki mamy klimat, choć banki na pewno nie mogą zgrywać niewiniątek.

[1/2]
[2/2]

Bankierzy są więc zmuszeni do tego, by szukać alternatywnych źródeł zysków. Wiedząc, że klienci stali się coraz bardziej ostrożni i dostrzegając dynamiczny rozwój nowych technologii, szukają swojej szansy w propozycjach m.in. w zakresie obsługi klienta. Dzięki temu oferują nie tylko coraz lepsze usługi w zakresie bankowości internetowej, ale też sensowne aplikacje mobilne. Wszystko po to, aby wygodnego klienta związać ze sobą i zaoferować mu opiekę na tak wysokim poziomie, by ten nie zaczął zerkać łaskawym okiem na propozycje konkurencji i nie przeniósł do niej swoich pieniędzy.

Aplikacja Moje ING Mobile czeka na Was w naszej bazie programów: Android, iOS, Windows Mobile.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.