Apple i Samsung rozwijają funkcje smartwatchów dla diabetyków. Może pojawić się problem

Apple i Samsung rozwijają funkcje smartwatchów dla diabetyków. Może pojawić się problem26.01.2021 10:00
Apple i Samsung pracują nad glukometrem /fot. GettyImages
Artykuł sponsorowany

Apple nieustannie rozwija funkcje zdrowotne w swoich urządzeniach. Tym razem pojawiły się plotki o wprowadzeniu glukometru do następnego modelu smartwatcha Watch Series 7. Podobno Samsung również rozważa dodanie tej funkcji.

Nieinwazyjne monitorowanie poziomu cukru we krwii to rozwiązanie, które póki co jeszcze raczkuje. Pojawiają się jednak pierwsze doniesienia w temacie rozwoju tej funkcji w smartwatchach. Glukometr w postaci zegarka nie będzie wymagał nieprzyjemnego używania igły, więc znacznie zwiększy komfort osób chorych.

Apple i Samsung podobno pracują nad rozwojem dość niekonwencjonalnej i nieidealnej metody monitorowania poziomu cukru we krwii. Podobnie jak w przypadku pulsoksymetru, nowy rozdaj glukometru ma monitorować cukier za pomocą czujnika optycznego. Według aktualnych doniesień, funkcja ma znaleźć się w modelach Samsung Galaxy Watch 4 / Watch Active 3 oraz Apple Watch Series 7.

Uzyskiwanie certyfikatów dla takich urządzeń jest jak bicie głową w mur

Nie jest jasne, na które rynki trafi rzeczywiście owa funkcja i czy możemy spodziewać się jej w Europie. Certyfikacje urządzeń medycznych w UE są bardzo kosztowne i jest to skomplikowany proces, przez co producenci niekiedy odpuszczają sobie ich wprowadzanie. Doskonałym przykładem jest czujnik ciśnienia tętniczego, dodany w ubiegłym roku do smartwatcha Samsung Galaxy Watch Active 2.

Funkcja działa jedynie na terenie Korei Południowej. Producent otrzymał licencję od Ministerstwa ds. Bezpieczeństwa Żywności i Leków Korei Południowej na działanie aplikacji jako urządzenia medycznego. I póki co, to by było na tyle. Samsung jak dotąd nie wprowadził funkcji smartwatcha w żadnym innym kraju, prawdopodobnie ze względu na problemy z uzyskaniem odpowiednich certyfikatów. Niewykluczone, że firma nawet nie zajmowała sobie tym głowy. Działanie ciśnieniomierza w smartwatchu opisano w artykule naukowym w serwisie Nature.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.