Apple, Spotify, Tidal? Nic z tego. Usługami muzycznymi rządzi Taylor Swift

Apple, Spotify, Tidal? Nic z tego. Usługami muzycznymi rządzi Taylor Swift05.08.2015 12:33

Taylor Swift wyrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy na jeden z najważniejszych głosów w kwestii internetowych usług muzycznych. Po tym, jak zaledwie jednym komentarzem spowodowała zmienię polityki Apple w sprawie usługi Music, niezwykle popularna amerykańska piosenkarka idzie za ciosem – tym razem po raz kolejny oberwało się Spotify.

Przed miesiącem sporo kontrowersji wywołała wypowiedź Swift w sprawie uruchomienia usługi Apple Music. Artystka stwierdziła, że polityka polegająca na wprowadzeniu trzymiesięcznego okresu próbnego, w którym wykonawcy nie będą otrzymywać żadnego wynagrodzenia, jest po prostu nieuczciwa. Najwyżej wyceniania firma w historii, w trosce o popularność swojego strimingu, ugięła się przed piosenkarką, momentalnie zdobywając jej sympatię. Jej, i zapewne milionów fanów jej muzyki.

Podobną batalię piosenkarka stoczyła pod koniec zeszłego roku ze Spotify. W październiku podjęła ona decyzję o usunięciu swoich utworów z tego strimingu. Miało to miejsce tuż przed premierą jej albumu „1989”, można zatem szacować, że Spotify straciło na korzyść Apple Music, które posiada teraz ten materiał na wyłączność, miliony odsłuchań.

Dziś głos Taylor Swift znów pobrzmiewa nie tylko w popowych balladach. Artystka (zapewne w trosce o to, aby cała historia nie została zbyt szybko zapomniana) zdecydowała się na sformułowanie swojego rodzaju podsumowania. Skoro jej słowo może zmienić strategię korporacji wartej ponad 700 mld dolarów, to można zakładać, że i tym razem wypowiedź 25-latki istotnie odbije się na rynku strumieniowania muzyki.

W wywiadzie dla Vanity Fair artystka zdecydowała się na porównanie swoich doświadczeń z Spotify i Apple. Według niej, Apple potraktowało ją, jak głos twórczej społeczności, o którą [Apple] naprawdę się troszczy. Z kolei polityka Spotify została przez nią, mówiąc wprost, wyśmiana.

Wydaje mi się to naprawdę ironiczne, że korporacja z miliardowymi zyskami zareagowała na krytykę z pokorą, a startup z brakiem finansowej płynności zachował się jak korporacyjna machina.

Zarzut słabej kondycji finansowej wobec Spotify to oczywiście przykład niedorzeczności, ale po przeanalizowaniu większej liczby wypowiedzi Swift, trudno spodziewać się czegoś innego. Najbardziej fascynujący w całej, ciągnącej się miesiącami sprawie, jest fakt, że jedno zdanie młodej artystki może istotnie wpływać na usługi strumieniowania muzyki, które stają się elementem codziennego korzystania z Sieci przez miliony osób na całym świecie. Co za czasy! Co za obyczaje!

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.