Apple właśnie rozjechał szwajcarski przemysł zegarkowy

Apple właśnie rozjechał szwajcarski przemysł zegarkowy06.02.2020 05:00
fot. Shutterstock.com

Szwajcarski zegarek. Synonim wysokiej jakości, symbol prestiżu, a do niedawna także obiekt pożądania wielu osób dbających o autoprezentację. Do niedawna, gdyż – jak raportuje firma Strategy Analytics – fenomen klasycznych zegarków przemija. Coraz częstszym wyborem staje się Apple Watch, który w 2019 r. sprzedał się lepiej niż wszystkie szwajcarskie zegarki razem.

Choć Apple nie chce ujawniać danych dotyczących sprzedaży Apple Watch, Strategy Analytics dysponuje ponoć wiarygodnymi danymi z kanałów dystrybucji i sprzedaży na całym świecie. Na tej podstawie szacuje, że w minionym roku dostarczono 30,7 mln egzemplarzy, co stanowi wzrost o 36 proc. rok do roku. Równolegle czołowe szwajcarskie marki, takie jak Swatch, Tissot i TAG Heuer, rozesłały 21,1 mln sztuk zegarków, przy spadku rzędu 13 proc.

Analitycy wskazują dwie potencjalne przyczyny sukcesu Apple Watch, choć trzeba przyznać, że ani jedna, ani druga nie jest jakoś szczególnie zaskakująca. Pierwsza to znacznie łatwiejsza dostępność, co wynika z faktu, że sklepów z elektroniką jest więcej niż wyspecjalizowanych punktów zegarkowych, a druga – zainteresowanie ze strony młodszych grup wiekowych.

Apple Watch 4, fot. Materiały prasowe
Apple Watch 4, fot. Materiały prasowe

Apple Watch już raz prześcignął pod względem sprzedaży przemysł szwajcarski, ale miało to miejsce tylko w jednym kwartale. W 2017 r., dodajmy. Pierwszy raz wygrywa w ujęciu rocznym.

Czy jednak powinniśmy być tym faktem zaskoczeni? Cóż, dziś niemalże każdy nosi ze sobą smartfona i to on jest urządzeniem numer jeden do kontroli czasu. Klasyczne zegarki zostały zdegradowane do roli bibelotu. Smartwatch natomiast potrafi istotnie rozszerzyć funkcje smartfonu, choćby o monitor parametrów życiowych i analitykę sportową. Jest w rezultacie sprzętem praktycznym, a nie wyłącznie efektownym gadżetem. Przyznajcie, ma to jakiś głębszy sens.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.