Apple wygrywa spór o HTML5?

Apple wygrywa spór o HTML5?02.04.2010 15:01

Wszystko wskazuje na to, że w sporze o Flash kontra HTML5 na razie górą jest Apple. Przeciwnikowi Adobe udało się przekonać część mediów i deweloperów, że nowa, otwarta technologia jest lepsza od Flasha.

Na temat sporu między firmami Apple i Adobe pisaliśmy na początku lutego. Przypomnijmy o co chodzi: Steve Jobs zaatakował ostro Flash twierdząc, że jest to pamięciożerna technologia, która na dodatek posiada sporo luk. Krótko - Apple będzie dążyć do wyeliminowania Flasha i zastąpienia go HTML5. Na atak odpowiedzieli pracownicy Adobe, potem sprawa trochę przycichła. Nie oznacza to jednak, że topór wojenny został zakopany, czego ostatnim dowodem jest wprowadzenie do sprzedaży tabletu Apple. Jak wiadomo, nie obsługuje on technologii Flash.

Firmie Jobsa udało się przekonać kilka największych gazet i serwisów internetowych, że w ich dobrze pojętym interesie jest przygotować wersje stron internetowych dostosowanych do potrzeb iPada. Jako jedna z pierwszych zareagowała na apel firma Brightcove dostarczająca usługi wideo online dla takich serwisów jak The New York Times czy Time. Strony popularnych gazet będą wyświetlały materiały wideo w HTML5 - specjalnie dla iPada. Teraz dołączają do nich amerykańskie kanały telewizyjne - ABC, NBC i CBS. Hulu, popularna telewizja online, przygotowuje aplikację, która umożliwi osobom korzystającym z App Store oglądanie wideo przez Internet. Z formatu HTML5 skorzystał także serwis Netflix udostępniający filmy przez Internet. Użytkownicy iPadów będą mogli korzystać również z materiałów wideo zamieszczanych w YouTube.

Wygląda na to, że Apple konsekwentnie przeprowadza plan mający na celu wyeliminowanie Flasha z najnowszych urządzeń. W ten sposób zamyka się całkiem duża gałąź rynku, na której mógłby zarobić Adobe. Nie oznacza to jednak, że Apple wygrał starcie - na razie zdaje się tylko prowadzić w pierwszej rundzie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.