Apple zgarnia dwie trzecie zysków z całkowitej sprzedaży smartfonów

Apple zgarnia dwie trzecie zysków z całkowitej sprzedaży smartfonów20.12.2019 12:36
Apple zarabia najwięcej z całego rynku telefonów

Apple nie jest najczęściej wybieraną marką smartfonów na świecie. Udział w całkowitej sprzedaży ma niższy niż 20 proc., a jednak zgarnia najwięcej pieniędzy. Recepta na biznes jest doskonała: nie brną w ilość, liczy się odpowiednia marża.

Podczas gry tańsze chińskie marki chcąc sprzedać jak najwięcej telefonów mocno tną ceny, Apple pragnie pozostać producentem premium ze względu na kreowanie aury kultu i wizerunek dostawcy renomowanego. To daje im zdecydowaną pozycję lidera patrząc na przepływ pieniędzy. Według raportu Counterpoint Research firma z jabłkiem w logo zgarnia 66 proc. zysków i 32 proc. przychodów w całej branży smartfonów.

Lider zostawia daleko w tyle popularniejsze marki

A co z kolejnymi pozycjami? Drugi jest Samsung, który w ujęciu liczbowym sprzedaje przecież więcej smartfonów niż Apple. Jednak Koreańczycy mają tylko 17 proc. udziałów w zyskach całego rynku, a to i tak bardzo dobry wynik na tle pozostałych. Przyczynił się do niego sukces Galaxy Note 10 i sprzedaż przystępniejszych modeli z linii Samsung Galaxy A, wskazują analitycy.

fot. counterpointresearch
fot. counterpointresearch

W najgorszej sytuacji są oczywiście producenci z Chin. Mimo wielkiej popularności, Huawei czy Xiaomi nie mogą równać się pod względem dochodów z Apple. W firmach z Państwa Środka, jak wiadomo, najbardziej kładzie się nacisk na stosunek możliwości do ceny. Trzeba ogromnych wyników sprzedaży, aby należycie zarobić. To filozofia zupełnie przeciwna niż Apple.

Co ciekawe, ogólnie rzecz biorąc, rynek zanotował spadki. Z powodu ciągle podnoszących się cen flagowych urządzeń, konsumenci coraz częściej sięgają po modele ze średniej i niższej półki, na których marże są jeszcze mniejsze – zauważa Counterpoint Research.

W tym przypadku dodatkowo profituje strategia Apple. Koncern ma też nieco tańsze pozycje – choć wciąż nie są z niższej półki cenowej – ale nie wśród najnowszych produktów, lecz kontynuowanych modeli z lat minionych. Te są z kolei na tyle tanie w produkcji, że mogą zarabiać pomimo obniżek cen.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.