„Automagiczne” wyostrzanie zdjęć w Photoshopie tylko dla użytkowników chmury Adobe?

„Automagiczne” wyostrzanie zdjęć w Photoshopie tylko dla użytkowników chmury Adobe?22.04.2013 10:55

Teraz już chyba wiemy, jaki jest faktyczny powód zmiany politykiAdobe w kwestii sprzedaży oprogramowania. W zeszłym miesiącudystrybutorzy poinformowali,że ci, którzy chcą nabyć pudełkowe wersje narzędzi z pakietuCreative Suite, będą się musieli pospieszyć – w przyszłościbędą one dostępne już tylko online. Oczywiście nie znaczyło to,że jesteśmy skazani na dzierżawę Photoshopa, kupiona onlinewersja jest dożywotnio nasza, tyle że bez fizycznego nośnika.Adobe jednak wyraźnie stara się zniechęcić użytkowników dotakiego zakupu, o wiele korzystniejsze ma być przejście nasubskrypcję chmury Creative Cloud, dającej nie tylko prawo dokorzystania z całego pakietu narzędzi, ale też dodatkowe usługionline.Jednak nie tylko cena ma być argumentem na rzecz przejścia domodelu, który za Microsoftem należałoby nazwać S+S(Software+Services). Dostępne z chmury narzędzia Adobe mogą byćlepsze od tych, które można dostać na własność. Widać to poprzygotowywanej dla Photoshopa funkcjonalności, która ma szansęstać się rewolucją w reporterskiej fotografii.Nie znamy fotografów, którym nigdy nie zdarzyło się zrobićnieostrego zdjęcia. Nie zawsze, nie wszędzie możemy się ustawićz trójnogiem i zdalnym pilotem, niejednokrotnie zdjęcia robi się„z ręki”, stosując snajperskie techniki synchronizacji oddechuz naciśnięciem spustu migawki. Bywa że zawodzą – i uzyskujemyzdjęcie rozmyte. Gdy to fotografia portretowa, studyjna – półbiedy, zdjęcie można powtórzyć. Ale dla fotografii reporterskiejto katastrofa.[img=adobe]Dwa lata temu, podczas konferencji Adobe Max 2011, producentPhotoshopa pokazał zadziwiającą technologię, pozwalającą naprzywracanie ostrości rozmytym zdjęciom. Wzbudziła ona ogromnezainteresowanie, więc gdy ogłoszono, że nie uda się jejwprowadzić na czas do Photoshopa CS6, wiele osób byłorozczarowanych. Co prawda na rynku istnieje trochę wtyczek, któremogą przydać się w naprawianiu nieostrych zdjęć, ale jest tomozolna praca, daleka od „automagicznego” filtru,zademonstrowanego przez Adobe.Wygląda na to, że w końcu prace udało się ukończyć. Kolejnedemo wyostrzającego filtra ma zostać pokazane podczas tegorocznejkonferencji Adobe MAX (4-8 maja). Zapowiedź możecie zobaczyć naponiższym wideo:[yt=http://www.youtube.com/watch?v=stUD-DRhTZg]Czekać więc do wydania Creative Studio 7? Niekoniecznie.Jesienią zeszłego roku szef Adobe, Shantanu Narayen, wspomniał opracach nad nowym cudem w Photoshopie, mówiąc: możesz wziąćcałkowicie nieostre zdjęcie, a to przeanalizuje ruch aparatu i nabazie tego wyostrzy obraz, w tym nieostry tekst. Coraz więcej takichrzeczy będzie dostępnych jako usługa w chmurze – i tylko jakousługa w chmurze.Z perspektywy producentówoprogramowania, dzierżawienie jest znacznie wygodniejszym modelembiznesowym, niż sprzedaż „pudełkowa” – rozwiązuje problempłynności finansowej i w praktyce likwiduje piractwo. Nie dziwiwięc nas to, że klienci korzystający z chmury Adobe'a mielibydostać lepsze zabawki, niż ci staromodni, którzy oprogramowaniechcą „posiadać”. Nieco ponad90 euro miesięcznie za członkostwo to nie jest wiele dlaprofesjonalisty, używającego Creative Studio jako podstawowegonarzędzia pracy – ale prawdopodobnie stanie się barierą nie doprzeskoczenia dla tych wszystkich, którzy z Photoshopa i pokrewnychnarzędzi korzystali czysto amatorsko, nierzadko niezgodnie zwarunkami licencji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.