Awaria Plusa - są problemy z zasięgiem i internetem (aktualizacja)

Awaria Plusa - są problemy z zasięgiem i internetem (aktualizacja)16.11.2021 10:46
Plus
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Klienci sieci Plus zgłaszają od rana problemy z zasięgiem oraz dostępem do internetu. Usterki nasiliły się po godzinie 6:00, a raporty spływają z większości dużych polskich miast.

Pojawiające się raporty w serwisie downdetector sugerują, że Plus zmaga się z awarią. Jak wynika ze zgłoszeń, Polacy od wczesnych godzin rannych mają problemy z siecią komórkową i internetem. Z komentarzy dowiadujemy się, że niektórzy po prostu nie mogą wykonywać rozmów i wysyłać SMS-ów oraz łączyć się z siecią.

Problem z Plusem jest ewidentnie ogólnopolski, z drugiej jednak strony prawdopodobnie dotyka tylko niektórych użytkowników. Liczba zgłoszeń w przedziałach kilkudziesięciominutowych nie przekracza obecnie 300, ale z drugiej strony problem utrzymuje się od dobrych kilku godzin. Najwięcej raportów spłynęło m.in. z Warszawy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi i Wrocławia.

Trwają problemy w sieci Plus, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwają problemy w sieci Plus
Źródło zdjęć: © downdetector

Aby uzyskać dodatkowe informacje w tym zakresie, skontaktowaliśmy się z Plusem, ale do chwili publikacji niniejszego tekstu nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Z komentarzy w mediach społecznościowych wynika zaś, że operator na tę chwilę podchodzi do zgłoszeń klientów indywidualnie. Będziemy śledzić tę sprawę i aktualizować niniejszą publikację.

Aktualizacja, godz. 13:30

Z informacji w serwisie downdetector wynika, że problemy z siecią Plus wciąż występują. Komentujący sprawę abonenci piszą wprost, że od 7 godzin nie mogą korzystać z usług. Liczba raportów co prawda nieco spadła, ale wciąż utrzymuje się na niepokojącym poziomie kilkuset zgłoszeń na kwadrans. Jak dotąd nie uzyskaliśmy też dodatkowych informacji od biura prasowego Plusa.

Problemy w Plusie nadal się utrzymują, Źródło zdjęć: © downdetector
Problemy w Plusie nadal się utrzymują
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 17:00

Problem w sieci Plus został już rozwiązany. Otrzymaliśmy w tej sprawie dodatkowy komentarz z biura prasowego:

Niewielką część użytkowników korzystających z ofert „na kartę” mogły dotknąć problemy związane z płynnym funkcjonowaniem usług spowodowane awarią jednego z systemów, ale awaria ta została już usunięta.
Natomiast dla większości naszych klientów cała ta sytuacja była niezauważalna i bez przeszkód mogli cały czas korzystać z usług.

Arkadiusz Majewski

Starszy Specjalista, Dział Komunikacji Korporacyjnej Polkomtel Sp. z o.o.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.