Awaria w InPost. Spodziewaj się opóźnienia w dostawie (aktualizacja)

Awaria w InPost. Spodziewaj się opóźnienia w dostawie (aktualizacja)04.10.2021 12:42
Awaria w InPost
Źródło zdjęć: © downdetector

InPost zmaga się z awarią, w wyniku której sprzedawcy w praktyce nie mogą wygodnie nadawać paczek. W efekcie można się spodziewać opóźnień w dostawie zamówień z internetu.

InPost walczy z awarią systemu, przez którą sprzedawcy nie mogą korzystać z API niezbędnego do nadawania paczek i drukowania etykiet. Można sobie wyobrazić, że paraliżuje to pracę części sklepów, a co za tym idzie - wysyłki zamówień będą opóźnione.

Problemy z InPostem rozpoczęły się przed godziną 9:00, co widać w narastającej liczbie raportów w serwisie downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu (4 godziny od momentu pojawienia się pierwszych błędów) usterka wciąż nie jest rozwiązana. Od ponad godziny InPost reaguje jednak na głoszenia w mediach społecznościowych, odpisując klientom, że sprawa jest już weryfikowana.

Problem z InPostem zdaje się nie być ograniczony tylko do jednego miasta czy obszaru. Najwięcej raportów spłynęło między innymi z Warszawy, Krakowa i Poznania, a od rana jest ich tylko coraz więcej. W tym momencie trudno oszacować, jak długo może potrwać naprawa. InPost radzi, by w oczekiwaniu na rozwiązanie problemu spróbować się przelogować w systemie i skorzystać z innej przeglądarki.

Aktualizacja, godz. 14:00

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, liczba zgłoszeń błędów dotyczących systemów InPost spada od około godziny. Firma jednak do teraz oficjalnie nie potwierdziła całkowitego usunięcia awarii. Wciąż jest mowa o kilkuset raportach w ciągu ostatnich kilkunastu minut.

Aktualizacja, godz. 17:15

Sądząc po dalszym spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, można założyć, że awaria InPostu została już (przynajmniej w znakomitej większości przypadków) rozwiązana.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.