Bankructwo Cambridge Analytica to wina złej prasy, a nie braku etyki na Facebooku

Bankructwo Cambridge Analytica to wina złej prasy, a nie braku etyki na Facebooku03.05.2018 10:40

Początek maja można uznać za czas symbolicznego końca skandalu znanego jako „Cambridge Analytica”. Facebook „spadł na cztery łapy” i odzyskał rozpęd po konferencji F8 dla programistów. Firma analityczna, której przekazywał informacje o użytkownikach, ogłosiła upadłość i zostanie zamknięta.

Według oświadczenia prasowego działalność zakończy nie tylko firma Cambridge Analytica, bezpośrednio zamieszana w skandal, ale też jej spółka-matka, SCL Electronics Ltd. Po tym, jak nieetyczne postępowanie firmy wyszło na jaw, w mediach nie padło na jej temat ani jedno dobre słowo. To oczywiście przełożyło się na problemy z nawiązaniem współpracy biznesowej z potencjalnymi klientami. W efekcie firma jest obecnie niewypłacalna. Cambridge Analytica i niektórych jej amerykańskich partnerów czeka teraz postępowanie upadłościowe.

Co ciekawe, pracownicy firmy nie poczuwają się do winy. W oświadczeniu prasowym możemy przeczytać, że w ciągu ostatnich miesięcy Cambridge Analytica była ofiarą bezzasadnych oskarżeń. Nie pomogło dochodzenie skutecznie pokazujące, że działalność firmy była nie tylko w pełni legalna, ale zgodna ze standardowymi praktykami w branży reklamowej i podczas kampanii politycznych.

Pracownicy firmy byli zaskoczeni informacjami w mediach i tym, w jak złym świetle zostali postawieni. Nie czuli bowiem, że robią coś nieetycznego. Obecnie uważają, że ich kariera zawodowa została zniszczona przez niesłuszne oskarżenia i negatywnie nacechowane wiadomości. Podejście jest zaskakujące i bezczelne w świetle tego, że firma naruszała zasady korzystania z Facebooka. Zarząd serwisu uznał je za dalekie od etycznego postępowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.