Będziesz musiał rejestrować brak telewizora? Oto innowacyjny pomysł prezesa TVP

Będziesz musiał rejestrować brak telewizora? Oto innowacyjny pomysł prezesa TVP12.09.2016 12:42

Za sprawą pomysłów nowej ekipy rządzącej temat abonamenturadiowo-telewizyjnego nie schodzi z nagłówków gazet. Narodowemedia potrzebują przecież pieniędzy, a tych obecny nieszczelnysystem poboru abonamentu w wystarczającej ilości nie możezapewnić. Telewizja Polska ma jednak nowy, całkiem rewolucyjnypomysł na jego uszczelnienie. Chce postawić sprawę rejestracjiodbiorników na głowie.

Obecnie sytuacja jest prosta: każdy posiadacz sprawnegoodbiornika radiowego czy telewizyjnego ma obowiązek zarejestrowaćgo w ciągu 14 dni od jego nabycia, a następnie regularnie opłacaćabonament radiowo-telewizyjny, chyba że należy się do grupyustawowo zwolnionej z abonamentu. Jak to się ma do rzeczywistości?Zdaniem Jacka Kurskiego, prezesa TVP, nijak. W Polsce mamy niemal 14mln gospodarstw domowych, około 10 mln ma być klientami platformsatelitarnych i telewizji cyfrowych, tymczasem abonament płaciregularnie około miliona osób, a około 2,5 miliona jest oabonament ściganych przez Pocztę Polską i urzędy skarbowe.

Dlatego Kurski chce odwrócenia sytuacji. Na łamach Dziennika:Gazety Prawnej mówi otwarcie: Trudno zakładać, że ktoś płaciabonament w UPC czy w Polsacie Cyfrowym i ma w domu zamiasttelewizora, ramę od obrazu. Dlatego chce, by obywatele niemusieli rejestrować odbiornika. Domniemywałoby się, że każdy wdomu telewizor ma.

Rejestrować za to musieliby się ci, którzy odbiornika nieposiadają. Ich oświadczenie byłoby weryfikowane i jeśli okazałobysię prawdziwe, wówczas taki delikwent nie chcący oglądaćnarodowych mediów byłby zwalniany z abonamentu.

Jak taka weryfikacja miałaby wyglądać? Nic barwnego, niespodziewajcie się inspekcji radiowotelewizyjnej w swoim domu. PocztaPolska miałaby pozyskiwać informacje od operatorów telewizjikablowych i cyfrowych – korzystając z bazy systemu PESEL pytałaby,czy dany obywatel ma wykupioną usługę płatnej telewizji.

Dzięki domyślnemu założeniu, że telewizor ma każdy, iustaleniu nowego abonamentu na poziomie 12-15 złotych miesięcznie,zdaniem prezesa TVP udałoby się zdobyć na narodowe media 2 mld zł.Wtedy mogłyby one nieco ograniczyć emisję reklam, nie ma co jednakliczyć na całkowite z nich zrezygnowanie. Jacek Kurski uważabowiem, że i tak TVP jest w gorszej sytuacji niż nadawcykomercyjni, ze względu na ustawowe ograniczenia w tej kwestii –nie może przerywać reklamami programów, ani pobierać opłat zaumieszczanie swoich programów w sieciach kablowych i platformachsatelitarnych. Abonament RTV nie jest tu żadną rekompensatą,bowiem Polsat i TVN mają dziś według Kurskiego wielką przewagęwskutek pobierania abonamentu komercyjnego,średnio wynoszącego 50 zł miesięcznie.

Najwyraźniej prezes Kurski nie dostrzega różnicy międzypłaceniem za zamówioną przez klienta usługę, a przymuszeniem dopłacenia za usługę, której się nie chce. Niewątpliwie jednak wtym szaleństwie jest metoda: już dzisiaj, gdy Poczta przypomniała,że może prowadzić losowe kontrole w sprawie posiadania odbiornikaRTV, a w razie wykrycia niezarejestrowanego w terminie odbiornikanałożyć karę 681złotych (trzydziestokrotność abonamentu), tysiące Polakówzdecydowało się dla świętego spokoju uregulować kwestięabonamentu. Ilu zdecyduje się to zrobić, gdy trzeba będziezarejestrować nieposiadanie telewizora i przejść proceduręweryfikacji?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.