Bendgate 2.0? iPhone 6 ma poważną wadę fabryczną, dotyk przestaje działać

Bendgate 2.0? iPhone 6 ma poważną wadę fabryczną, dotyk przestaje działać08.09.2016 15:22

Po drogich, kosztujących powyżej 3 tys. złotych smartfonach oczekujemy niezawodności, zwłaszcza jak znajduje się na nich logo Apple. Niestety tak nie jest, iPhone 6 i większy 6 Plus mają problem z obsługą dotyku i to dość poważny, bo wymiana wyświetlacza nie jest rozwiązaniem.

Jessa Jones znana z tego, że potrafi naprawić każdą usterkę w smartfonie, poinformowała, że do jej warsztatu trafia coraz więcej iPhone’ów z tą samą wadą. Użytkownicy iPhone’a 6 i 6 Plus zgłaszają się z szarym paskiem pojawiającym się na samej górze wyświetlacza. Dodatkowo wraz z paskiem pojawią się problemy z działaniem dotyku.

What's this gray bar on the top of my iPhone? "no touch" troubleshooting.

Nie tylko Jessa Jones musi walczyć z wadą iPhone’ów, wiele punktów zajmujących się naprawą smartfonów wspomina o napływie urządzeń Apple mających uszkodzony wyświetlacz. Problem dotyka naprawdę wielu użytkowników iPhone’a 6. Rami Odeh, zajmujący się prowadzeniem serwisu w Nowym Orleanie, wspomina o nawet około 100 uszkodzonych urządzeniach w ciągu miesiąca. Natomiast Michael Huie, specjalista z Microsoldering.com, twierdzi, że znaczna część wysłanych do niego iPhone’ów na właśnie takie symptomy.

Nie wiemy ile dokładnie urządzeń boryka się z szarym paskiem i nie działającym dotykiem. Jednak serwisy wspominają, że problem jest bardzo powszechny. Jason Vilmer, właściciel serwisu STS Telecom w stanie Missouri, spotyka się z tą wadą kilka razy w tygodniu. Problem jest naprawdę poważny, według Jasona każdy iPhone 6 i 6 Plus to tykająca bomba i w końcu każdy egzemplarz ulegnie uszkodzeniu.

Skargi pojawiają się również na stronie oficjalnego wsparcia. Korporacja z Cupertino jest więc świadoma wad podzespołów zastosowanych w mniejszym i większym iPhone 6. Niestety, Apple obecnie nie podjęło żadnych działań. Co gorsza, klienci są odsyłani z wadliwym smartfonem, wspominają, że jako rozwiązanie firma podaje zakup nowego iPhone’a. Oczywiście dotyczy to modeli, które nie są już objęte gwarancją.

Podzespoły odpowiedzialne za problemy z wyświetlaczem.
Podzespoły odpowiedzialne za problemy z wyświetlaczem.

Wymiana dotykowego wyświetlacza nie rozwiązuje problemu. Szary pasek w końcu pojawia się także na nowym ekranie. Przyczyną mają być dwa chipy odpowiadające za działanie dotyku. Zostały one bowiem źle zabezpieczone i po pewnym czasie ulegają uszkodzeniu. Najbardziej narażone są często używane modele, ponieważ to naciskanie na obudowę powoduje uszkodzenie podzespołów na płytce głównej.

Krótkotrwałym rozwiązaniem może być mocniejsze naciśnięcie na smartfon w miejscu umieszczenia dwóch chipów. Powinny one znów mieć pełny kontakt z płytą główną. Problem jednak powróci, więc lepiej wybrać jedną ze skutecznych napraw – wymiana smartfonu/płytki głównej (wysokie koszty) lub wymiana obu wadliwych układów scalonych (tańsza metoda).

A Design Defect Is Breaking a Ton of iPhone 6 Pluses

Nie jest to pierwsza poważna afera związana z iPhonem 6. Wcześniej usłyszeliśmy o Bendgate, czyli wyginających się w kieszeniach smartfonach Apple. Wygląda, że iPhone 6 i 6 Plus to niezbyt dobrze zaprojektowane konstrukcje i Apple powinno ponieść konsekwencje. Przypominamy również, że wbrew temu, co się amerykańskiej firmie czasem wydaje, urządzenia sprzedawane w Unii Europejskiej osobom prywatnym są objęte 24-miesięcznym okresem ochronnym. W Polsce kwestię tę rozstrzyga Art. 10. ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jeśli więc macie problem ze swoim urządzeniem Apple'a, a nie kupowaliście go np. na firmę, w ciągu 24 miesięcy od zakupu możecie żądać od sprzedawcy bezpłatnej naprawy lub wymiany sprzętu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.