Biuro bez papieru? To niewykonalne, firmy nie mogą żyć bez drukarek

Biuro bez papieru? To niewykonalne, firmy nie mogą żyć bez drukarek21.03.2019 09:50
Biuro bez papieru? To niewykonalne, firmy nie mogą żyć bez drukarek
Redakcja

Dzięki możliwości cyfrowego przechowywania i przesyłania dokumentów drukarka i skaner powinny wychodzić z użycia. Mimo tego nadal są koniecznymi elementami wyposażenia 99 proc. biur. Jest nawet gorzej: ich eksploatacja rośnie z roku na rok, a blisko dwie trzecie firm twierdzi, że bez możliwości drukowania w ogóle nie da rady prowadzić działalności.

Kiedy w latach 80. XX wieku w biurach na szeroką skalę zaczęły się pojawiać komputery i dokumenty cyfrowe, wielu ekspertów przewidywało szybki koniec papieru. Teraz, 40 lat później, widać, że nie mogli się bardziej mylić. Potwierdzają to badania firmy Brother, przeprowadzone w 800 brytyjskich firmach.

Wcale nie drukujemy mniej

Blisko 100 proc. małych i średnich przedsiębiorców ma drukarkę, a 79 proc. skaner. Co więcej, są one bardziej intensywnie eksploatowane niż w poprzednich latach. 41 proc. badanych deklaruje, że drukuje więcej niż w ubiegłym roku, a 39 proc. taką samą ilość materiałów. Jedynie 14 proc. udało się jakkolwiek zredukować liczbę wydruków.

Pracownicy nadal wolą pracować na papierowych dokumentach. Aż 71 proc. z nich, gdy chce zwiększyć swoją wydajność, drukuje materiały! Dla blisko 40 proc. w tej formie są one dla nich łatwiejsze do czytania i przyswojenia.

Papierowe pokolenie

Mimo wszechobecnych ekranów jesteśmy wychowani w kulturze papieru. Wolimy dodawać na papierze notatki i podkreślać istotne informacje. Badania pokazują, że kiedy czytamy tekst na kartce, więcej zapamiętujemy z lektury, niż z treści na ekranie komputera. Być może kolejne pokolenia pracowników to zmienią.

Jeśli jednak firma chce być konkurencyjna w epoce gospodarki opartej na danych, musi wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą digitalizacja treści. Dzisiejsze skanery potrafią bezbłędnie przekształcać obraz na tekst, tym samym pozwalając na jego edycję, kopiowanie czy przeszukiwanie. Pracownicy dostrzegają te zalety. Aż 64 proc. z nich uważa, że dzięki skanowaniu mogą pracować wydajniej. Jako główne korzyści wskazują prostsze dzielenie się treściami z innymi członkami zespołu, a także łatwiejsze sortowanie i przechowywanie dokumentów.

Istotnym trendem jest wprowadzanie kodeksów dobrych praktyk w zakresie druku, mających na celu zmniejszenie kosztów i oszczędność materiałów eksploatacyjnych. 70 proc. menedżerów planuje usprawnienie polityki druku, a 42 proc. już wdrożyło taki kodeks. Inną ważną kwestią jest dbałość o środowisko. Dla trzech czwartych pracowników ta kwestia ma duże znaczenie, ale jedynie 54 proc.stwierdza, że wpłynęło to na sposób, w jaki drukują.

Brother kładzie coraz większy nacisk na kwestię ekologii. W ciągu 6 lat udało nam się zredukować zużycie energii odpowiednio o 29 proc. w przypadku naszych urządzeń drukujących w kolorze oraz o 10 proc. w przypadku modeli monochromatycznych.

– Nowoczesne drukarki dają również możliwość kontrolowanie tego, kto, co, jak i ile drukuje w firmie dzięki uwierzytelnieniu kodem PIN lub NFC. Oferujemy klientom także rozwiązania MPS (Managed Print Services), które pomagają istotnie zmniejszyć koszty druku w firmie – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Marketing Coordinator w Brother Polska..

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.