Błąd synchronizacji chmury. Deweloperzy otrzymują w odpowiedzi "503"

Błąd synchronizacji chmury. Deweloperzy otrzymują w odpowiedzi "503"25.01.2022 16:34
iCloud sprawia programistom szereg problemów
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jaap Arriens

Wielu programistów aplikacji na iOS-a ma kłopoty z problematycznym działaniem serwera iCloud. W wielu przypadkach programy nie synchronizują się prawidłowo ze względu na występowanie błędu 503, który oznacza, że dana usługa jest niedostępna.

Serwis Macrumors zwrócił uwagę, że tego rodzaju problem występuje już od dłuższego czasu. W ostatnim czasie kłopoty deweloperów wydają się jednak nasilać, zaś ze strony Apple brakuje oficjalnej odpowiedzi, co może stanowić przyczynę tego rodzaju problemów.

Winny się (nie) tłumaczy

Wspomniane problemy z łącznością mają występować już od listopada. W przypadku ich wystąpienia, użytkownicy aplikacji widzą komunikat Żądanie nie powiodło się z kodem stanu HTTP 503. Na forum dla programistów można znaleźć wypowiedzi sugerujące, że problem pojawił się wraz z wyjściem iOS-a 15. Biorąc pod uwagę, że wybrani deweloperzy nie zmienili od tego czasu kodu swojego oprogramowania, ciężko zrzucić na nich winę za występowanie błędów synchronizacji.

Kłopot ten jest szczególnie dokuczliwy dla deweloperów, którzy nie są w stanie samodzielnie otworzyć błędu zgłaszanego im przez użytkowników ich aplikacji. Awarie iClouda powodują często brak możliwości skorzystania z wybranych funkcji konkretnego oprogramowania, przez co klienci obwiniają twórców za niedziałającą synchronizację. Ci ostatni zaś są w kropce, bo nie mają kontroli, a do tego zostali zostawieni samym sobie.

Brak odpowiedzi, brak problemu

Poza brakiem odpowiedzi ze strony Apple, deweloperzy zauważyli także niepokojącą tendencję pracowników działu technicznego do ignorowania problemów. Wielu programistów wprost pisze, że nie udało im się uzyskać pomocy lub zostali zignorowani przez pomoc techniczną firmy z jabłkiem w logo.

Ze względu na fakt, że Apple dotychczas nie zareagowało na setki zgłoszeń, niemożliwe jest określenie, co może być przyczyną błędu. Z tego też powodu trudno powiedzieć, kiedy może on zostać rozwiązany.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.