Bosch ConnectedWorld w Berlinie: ponad 70 wystawców zaprezentuje możliwości IoT

Bosch ConnectedWorld w Berlinie: ponad 70 wystawców zaprezentuje możliwości IoT23.02.2018 11:50
Redakcja

Bosch kontynuuje proces transformacji, stając się dostawcą usług w obszarze mobilności. W nowym dziale branżowym koncernu, Connected Mobility Solutions, ponad 600 pracowników będzie w przyszłości rozwijać i oferować usługi cyfrowe w obszarze mobilności. Należą do nich systemy Sharingu, czyli współużytkowania pojazdów, usługa wspólnych przejazdów oraz bazujące na integracji usługi dla kierowców.

  • Integracja z internetem zasadniczo zmienia zwyczaje związane z mobilnością, a w przyszłości pomoże rozwiązać problemy transportowe, z którymi mamy dziś do czynienia. Dzięki temu nasza wizja bezwypadkowej, bezemisyjnej i bezstresowej jazdy stanie się rzeczywistością - powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch, podczas otwarcia konferencji IoT Bosch ConnectedWorld 2018 odbywającej się w Berlinie. Segment ten ma ogromny potencjał biznesowy. Do roku 2025 roku na całym świecie będzie ponad 470 milionów samochodów podłączonych do internetu (źródło: PwC). Już za cztery lata wartość rynku usług w obszarze mobilności i usług cyfrowych ma wynieść 140 mld EUR (źródło: PwC). - Samochody zintegrowane z internetem to dla koncernu Bosch jeden z perspektywicznych obszarów rozwoju, który powinien wykazywać dwucyfrowy wzrost - powiedział dr Volkmar Denner. Nowy dział branżowy Connected Mobility Solutions ma także rozbudować istniejące portfolio usług. Usługi w obszarze mobilności, opracowane przez Bosch, m.in. ostrzegają kierowców o samochodach jadących pod prąd lub zmieniają smartfon w kluczyki do samochodu. Zintegrowane usługi dla elektromobilności mają za zadanie zwiększyć użyteczność samochodów elektrycznych w codziennym życiu i przygotować je do masowej ekspansji.

Volkmar Denner's opening words at BCW18

Bosch wchodzi na rynek wspólnych przejazdów

Ride Sharing jest jednym z rozwojowych rynków w obszarze zintegrowanej mobilności, obejmującym usługi on-line i aplikacje dla wspólnot użytkowników oraz pośrednictwo w usługach transportowych i przewozów osobowych (taksówki). Do roku 2022 liczba użytkowników rynku Ride Sharing ma wzrosnąć na całym świecie o 60%, do 685 mln osób (źródło: Statista). Dotychczas oferty tego rodzaju kierowane były najczęściej do osób, które przypadkowo jadą w tym samym kierunku lub rezerwują przejazdy raczej spontanicznie; firmy czy osoby regularnie dojeżdżające do pracy znajdowały się poza głównym obszarem zainteresowania. Lukę tę wykorzystuje firma Splitting Fares Inc. (SPLT) - przejęty przez koncern Bosch amerykański start-up stworzył platformę, przy pomocy której firmy, uniwersytety i podmioty administracji mogą organizować wspólne przejazdy dla swoich pracowników. Dzięki koncepcji B2B można w ten sposób dotrzeć do osób regularnie dojeżdżających do pracy. SPLT za pomocą aplikacji kojarzy osoby, które chciałyby dojeżdżać razem w to samo miejsce, np. do pracy lub na uniwersytet. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że podczas wspólnych przejazdów spotykają się znajomi, nie trzeba więc podróżować z zupełnie obcymi sobie osobami. Algorytm w ciągu paru sekund znajduje chętnych, oblicza najszybszą drogę w danych warunkach i przejmuje dawniej dość czasochłonną koordynację miejsca i czasu wyjazdu, optymalnej trasy i pasażerów. Wspólne podróżowanie oszczędza nerwów i stresu, zmniejsza wydatki, a także pozytywnie wpływa na środowisko. Dodatkowo firmy wnoszą wkład w zmniejszenie natężenia ruchu związanego z dojazdami swoich pracowników do pracy. - Integracja z internetem pozwala nie tylko zmienić podejście do samochodów, ale i do sposobu wykorzystania środków transportu - powiedział dr Volkmar Denner.

Usługi cyfrowe dla samochodów elektrycznych

Już od roku 2016 działa w Berlinie spółka zależna Bosch COUP, udostępniająca skutery elektryczne w usłudze Sharingu. W zeszłym roku do miast oferujących tę usługę dołączył Paryż, a w tym roku będzie ona dostępna także w Madrycie. W sumie na drogach tych miast znajdzie się 3 500 skuterów elektrycznych. - Usługi cyfrowe przyczynią się do przyspieszenia rozwoju koncepcji jazdy samochodami elektrycznymi - powiedział dr Volkmar Denner. Prezes Bosch zaprezentował podczas konferencji IoT "system!e": kompleksowy system złożony ze zintegrowanych z internetem, zelektryfikowanych komponentów napędowych oraz nowych usług dla samochodów elektrycznych. W tym celu Bosch zintegrował napęd elektryczny z platformą w chmurze Bosch Automotive Cloud Suite i opracowuje na tej podstawie rozwija usługi wykorzystujące połączenie z internetem. Inteligentny samochód elektryczny przyszłości nie tylko będzie wiedział, kiedy skończy się mu rezerwa energii elektrycznej, ale także gdzie doładować akumulator.

Lekarstwo na "strach przed krótkim zasięgiem": usługi zwiększające użyteczność samochodów elektrycznych w codziennym życiu

Dla wielu klientów podstawowym problemem, a równocześnie argumentem przeciwko zakupowi samochodu elektrycznego jest ryzyko wyładowania się akumulatora w trasie. Rozwiązaniem tego problemu jest "system!e", który wykorzystując komunikację napędu elektrycznego z chmurą obliczeniową umożliwia stworzenie "rozszerzonej prognozy zasięgu". Algorytm uwzględnia dane pojazdu, takie jak aktualny stan naładowania akumulatora, zużycie energii na działanie ogrzewania lub klimatyzacji oraz styl jazdy kierowcy, a także informacje z otoczenia. Należą do nich dane topograficzne trasy oraz aktualna sytuacja na drogach. Na podstawie tych informacji usługa oblicza dokładny zasięg. W przypadku dalekich podróży rozszerzona prognoza zasięgu jest uzupełniana o "asystenta ładowania". Usługa ta dysponuje danymi o wszystkich ładowarkach na trasie planowanej trasie, planuje przerwy w celu naładowania akumulatora i obsługuje płatności z tym związane. Dzięki dodatkowym informacjom np. o restauracjach, kawiarniach czy sklepach, kierowcy mogą wykorzystać czas ładowania akumulatora na zrobienie zakupów czy odpoczynek. Ponadto usługa pomaga poprawić bilans energetyczny inteligentnego domu podczas ładowania akumulatora samochodu elektrycznego. W tym celu samochód elektryczny integruje się z siecią inteligentnego domu, jego akumulator stanowi uzupełnienie stacjonarnego magazynu energii dla instalacji fotowoltaicznej. Nadmiar energii słonecznej jest w ciągu dnia odbierany przez samochód, a nocą w razie potrzeby ponownie wprowadzany do sieci. - Dla firmy Bosch mobilność nie kończy się na samochodach. Dzięki naszym szerokim kompetencjom technicznym w wielu dziedzinach jesteśmy w stanie - jak żadne inne przedsiębiorstwo na świecie - projektować i obsługiwać ekosystemy dla wielu różnych zastosowań - powiedział dr Volkmar Denner.

Why Bosch relies on a strong ecosystem to build the IoT

3 500 uczestników, 70 wystawców i 140 mówców

Bosch zajmuje mocną pozycję w obszarze IoT (Internetu rzeczy), oferując rozwiązania dla zintegrowanej mobilności, zintegrowanej produkcji, zintegrowanych systemów energetycznych oraz zintegrowanych budynków. Podczas spotkania branży IoT na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie ponad 70 wystawców prezentuje współczesne możliwości Internetu rzeczy, oraz pokazuje, jak będzie można ulepszyć życie ludzi w przyszłości. W dniach 21 i 22 lutego berlińska "Station" zgromadzi na powierzchni 10 000 m2 ok. 3 500 uczestników. Wśród blisko 140 mówców, oprócz prezesa Bosch dr Volkmara Dennera, znajdują się także dr Dieter Zetsche (CEO Daimler), dr Frank Appel (CEO Deutsche Post DHL) oraz Johann Jungwirth (CDO Volkswagen). Podczas towarzyszącego konferencji hackathonu ok. 700 programistów, pracowników start-upów i projektantów będzie rozwijać nowe pomysły dla rozwiązań w zakresie mobilności, zautomatyzowanej jazdy i logistyki 4.0 oraz innych bazujących na integracji świata realnego z internetem. To już piąta edycja corocznej konferencji Bosch ConnectedWorld. Jest to jedna z największych na świecie międzynarodowych imprez poświęconych IoT.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.