Brytyjski operator eksperymentuje z rozliczaniem pakietów danych

Brytyjski operator eksperymentuje z rozliczaniem pakietów danych19.02.2016 17:23

Temat blokowania reklam na stronach internetowych niezmiennie wywołuje kontrowersje. Ciekawa sytuacja ma aktualnie miejsce w Wielkiej Brytanii: jeden z tamtejszych operatorów sieci komórkowych, firma Three, zdecydował, że użytkownik podczas korzystania z pakietów danych powinien mieć większą kontrolę nad wyświetlanymi reklamami.

Wbrew wcześniejszym doniesieniom nie chodzi bynajmniej o blokowanie wszystkich reklam wyświetlanych na stronach już na poziomie dostawcy. Trzeba jednak przyznać, że do podobnych wniosków można dojść na wieść o partnerstwie Three z firmą Shine, która jest w trakcie prac nad możliwością udostępnienia operatorom sieci komórkowych możliwości odfiltrowywania ruchu pochodzące z reklam, co ma pozwolić użytkownikom na oszczędności w pakietach danych.

Three jednak ma inne plany, zapewne dostrzegając złożoność sytuacji, w której całkowita blokada mogłaby poważnie utrudnić dalsze prowadzenie mnóstwa pożytecznych inicjatyw. Chodzi raczej o próbę odfiltrowania ruchu sieciowego i możliwości zwolnienia końcowego użytkownika z opłat za przesyłanie danych na potrzeby reklam. Pojawiły się nawet pomysły obarczania tymi kosztami reklamodawców.

Kolejnym pomysłem rozważanym przez brytyjskiego dostawcę, jest swojego rodzaju rekompensata dla użytkownika wyświetlającego reklamy: ilość danych pobierana w ramach reklam przez użytkownika mogłaby być mu na przykład wyrównywana przez dostawcę. Plany Three są raczej we wczesnej fazie, już teraz można jednak je uznać za co najmniej kontrowersyjne.

Trzeba się także zastanowić w jakim stopniu wiadomości o „blokowaniu” reklam przez Three, które zostały przez media przedstawione jako czyn co najmniej heroiczny, same mają charakter reklamy. W ciągu ostatnich lat, to właśnie ta firma była bowiem jednym z najgorzej ocenianych przez swoich klientów operatorów na Wyspach, na co złożyła się między innymi niska jakość usług internetowych.

O tym, czy cała kwestia nie sprowadza się po prostu do wybielania wizerunku, mamy się przekonać już za kilka miesięcy. Wówczas bowiem Three ma zaprezentować efekty swojej współpracy z Shine.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.