Byliśmy w Audi City. Tak wygląda pierwszy skomputeryzowany salon Audi w Polsce

Byliśmy w Audi City. Tak wygląda pierwszy skomputeryzowany salon Audi w Polsce06.10.2018 13:55

Na naszych oczach odbywa się rewolucja w motoryzacji, która zakończy się wprowadzeniem w pełni autonomicznego pojazdu do sprzedaży. Zanim to jednak nastąpi, czeka nas komputeryzacja aktualnie sprzedawanych samochodów. Nie tylko auta się zmieniają, stając się komputerami na kołach. Cyfryzacja dosięgnęła także salonów i sposobu sprzedaży samochodów. Przykładem są salony Audi City otwierane na całym świecie.

Już 8 października pierwszy salon Audi City w Polsce zostanie uruchomiony w Warszawie. Miałem dużą przyjemność sprawdzić nowoczesne rozwiązania w Audi City jeszcze przed oficjalnym otwarciem. Przyznaję, że zrobiły na mnie duże wrażenie. Chociaż zrozumiałem, że cyfryzacja i przeniesienie aut do wirtualnego świata nie zastąpi bardziej klasycznej sprzedaży. Może jednak stać się interesującym uzupełnieniem, pozwalającym lepiej poznać i skonfigurować samochód przed kupnem.

Warszawski salon Audi City zlokalizowany jest na Placu Trzech Krzyży. Względem innych salonów Audi ma mniejszą powierzchnię, co przekłada się na liczbę wystawionych samochodów. Na przedpremierowym otwarciu w środku stało tylko nowe Audi A7 i Q8. Nie powinno to jednak dziwić, bowiem Audi City nastawiony jest na poznawanie aut z wykorzystaniem dużych dotykowych ekranów i wirtualnej rzeczywistości. Ponadto, o nowych modelach można jak najbardziej porozmawiać ze sprzedawcami.

Na parterze umieszczony jest sporych rozmiarów dotykowy ekran. Pozwala on skonfigurować dowolny model Audi dostępny w aktualnej ofercie.

[1/2]
[2/2]

Zabawę zaczynamy od wybrania konkretnego samochodu, podobnie jak podczas korzystania z konfiguratora na stronie internetowej producenta z Ingolstadt. Następnie generowany jest wirtualny model 3D, którego możemy dowolnie obracać, przybliżać i także sprawdzić, jak wygląda w środku. Na dole wyświetlany jest interfejs z opcjami konfiguracjami. Wybieramy silnik, lakier, felgi, kolor skóry i pozostałe elementy wyposażenia. Każda wprowadzona zmiana jest na bieżąco nanoszona na wirtualny model Audi.

Dane pobierane są z internetu z katalogu Audi. Umożliwia to zapewnienie aktualnych informacji o dostępnych pakietach i elementach wyposażenia. Nie trzeba bowiem ręcznie aktualizować danych. Ma to jednak jedną wadę. Podczas konfigurowania musiałem czasami trochę poczekać, aby z serwerów zostały pobrane wybrane elementy. Po dodaniu wszystkich interesujących nas opcji, pozostaje tylko obejrzeć samochód.[img=IMG_0058][join][img=IMG_0060]Parter to także wideo ściany, które składają się z połączonych dziewięciu 55-calowych telewizorów. Służą one do wyświetlania reklam, tj. materiałów dotyczących najnowszych modeli Audi. Wyglądają efektownie, chociaż dla mnie są tylko dodatkiem, starającym się podkreślić cyfryzację salonu.

Jeszcze ciekawiej robi się na pierwszym piętrze. Znajdują się tam bowiem dwa pokoje z ekranami o przekątnej 98 cali. To tutaj można obejrzeć samochody w wirtualnej rzeczywistości. Do wyświetlania VR wykorzystywane są gogle Oculus Rift wraz z kontrolerami Touch Motion-Controller.

Identycznie jest w przypadku wspomnianego tabletu na parterze, wybrać możemy wszystkie aktualne modele w ofercie Audi, a także sprawdzić wszystkie elementy wyposażenia. Tym razem jednak jesteśmy umieszczani w środku wirtualnego świata. Samochód można obejrzeć z każdej strony. Nawet można się pochylić, by zajrzeć pod maskę – model auta, jak i nawet silnik, został odwzorowany ze wszystkimi szczegółami. Niestety, nie jest dostępna opcja otwierania maski. Można jednak usiąść na miejscu kierowcy, aby przyjrzeć się wnętrzu.

Audi w VR robi duże wrażenia, zwłaszcza jeśli wcześniej nie mieliśmy do czynienia z goglami Oculusa. Jednakże generowany wirtualny świat skazany jest na wszystkie niedociągnięcia, które wynikają ze sprzętowych ograniczeń gogli. Obraz nie jest idealnie ostry, co negatywnie przekłada się na immersję świata. Jeśli jednak pojawią się lepsze gogle, które będą w stanie dostarczyć obraz w wyższej rozdzielczości, to Audi obiecuje, że wprowadzi je do polskiego salonu.

Jak już wcześniej wspomniałem, nowoczesne rozwiązania w Audi City są tylko uzupełnieniem obecnej formy sprzedaży. Dotykowe ekrany i wirtualna rzeczywistość nie pozwalają poznać najważniejszej cechy samochodu, czyli wszystkich wrażeń związanych z jego prowadzeniem. Mimo tego, muszę przyznać, że nowy salon Audi zrobił na mnie spore wrażenie. W końcu w bardziej klasycznych salonach nie można poznać wszystkich dostępnych konfiguracji danego modelu Audi. Jeśli więc kupowałbym nowy model Audi, to po pierwszej przejażdżce, udałbym się właśnie do Audi City, aby skonfigurować wymarzony samochód.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.