Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach

Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach09.02.2017 11:38

Nie możemy mieć życia jakie znamy bez Internetu – firmakonsultingowa PwC przekonuje, że sieć stała się jednym z filarównaszej codziennej egzystencji, a co więcej, najbardziej w niązaplątani są zarazem z tego powodu bardzo zadowoleni. Erapołączonych ludzi to zarazem era zmierzchu prywatności – wyglądana to, że naprawdę większość internautów nie ma problemów z udostępnianiem swoich danych komercyjnym podmiotom.

Raport pod Connectedliving. Dlaczego ludzie są bardziejdigital niż firmy? (pisownia oryginalna – przyp. red.) zostałopracowany przez PwC na podstawie badań przeprowadzonych na grupie1000 dorosłych internautów za pomocą wspomaganych komputerowowywiadów. Wynika z niego, że Sieć całkowicie opanowała naszeżycia – dziś życie bez Internetu wiąże się po prostu zespołecznym wykluczeniem.

Z tego stanu rzeczy zadowolonych jest 98% ankietowanych. Ocenilioni, że Internet i nowe technologie pozytywnie wpływają na ichżycie. Wśród zadowolonych 44% to entuzjaści, mówiący o ogromnejroli technologii, podczas gdypozostali oceniają ją jako pomocne narzędzie,dzięki któremu lepiej kontrolują swoje życie. Informatycznenarzędzia pozwalają im zacieśniać więzi z przyjaciółmi (58%),rodziną (44%) oraz współpracownikami (42%).

Ankietowani mówią o lepszejkontroli swojego życia, ale czy faktycznie tak jest? Zależy odtego, jak będziemy rozumieć „życie”, ponieważ 25% zapytanychstwierdziło, że jest online przez całą dobę. To zapewne ludzie,którzy zasypiają i budzą się ze smartfonami w ręku. 36% mówi okorzystaniu z Sieci przez 8 do 12 godzin, 19% mówi, że to 6 do 8godzin.

Mało kto martwi się oprywatność i los swoich danych. 70% ankietowanych nie ma problemówz udostępnianiem swoich prawdziwych danych platformom internetowym.Najczęściej robią to w odniesieniu do sklepów internetowych iplatform aukcyjnych (75%), ale też usług finansowych i medycznych(74%), związanych z pracą (72%) oraz transportem (62%). Najmniejchętnie, ale wciąż przecież masowo, udostępnia się daneserwisom rozrywkowym (61%).

Taka postawa jest związanaprzede wszystkim z poszukiwaniem wygody. Gotowość oddania swojejprywatności w zamian za dobre spersonalizowanie ofert, wysyłanychna urządzenia mobilne, wyraziło aż 44% ankietowanych, dla 30% zaśwygoda była kwestią najważniejszą, bardziej istotną niż cena.

Biznes internetowy może więczacierać ręce – jeśli umiejętnie wyjdzie naprzeciw potrzebomtej grupy „siecioentuzjastów”, to może zapewnić sobie mocnąprzewagę konkurencyjną. Dotyczyć to może przede wszystkim tych,którzy swoją ofertę adresują do kobiet. To płeć piękna jestjest bowiem znacznie bardziej chętna do sięgania po internetoweplatformy w niemal wszystkich analizowanych obszarach. Wyjątekstanowią finanse, gdzie usługi takie jak kantory internetowe,porównywarki ofert bankowych czy płatności mobilne pozostajądomeną mężczyzn.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.