CAPTCHA jednak tak dobrze nie zabezpiecza

CAPTCHA jednak tak dobrze nie zabezpiecza04.11.2011 18:10

CAPTCHA, czyli całkowicie zautomatyzowany publiczny test Turinga, który pozwala odróżniać ludzi od komputerów, nie jest jednak tak dobrym zabezpieczeniem, za jakie się go uważa.

Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, w skrócie CAPTCHA, powstał w 2000 roku na Carnegie Mellon University. Test ma być łatwy do przejścia dla człowieka, ale niemożliwy dla komputera. Narzędzie ma zabezpieczać strony przed botami spamującymi i zautomatyzowanymi atakami.

Skuteczność CAPTCHA już od dawna poddawana jest pod wątpliwość, a naukowcy z Uniwersytetu Stanforda definitywnie obalili mit tekstowych wersji tego testu. Narzędzie stworzone na potrzeby badania okazało się wyjątkowo skuteczne. Automat skutecznie łamał 25% zabezpieczeń używanych na Wikipedii, 43% na eBay'u i aż 66% na należącym do Visy serwisie authorize.net. Całkiem nieźle automat radził sobie również na Diggu i stronach należących do CNN. Większość z powszechnie stosowanych metod zabezpieczenia nie okazało się godnymi przeciwnikami stworzonego w Stanford automatu. Nie poddały mu się jedynie reCAPTCHA i Google. Co ciekawe, reCAPTCHA wywodzi się z oryginalnego testu stworzonego w 2000 roku i pochodzi z tego samego uniwersytetu. Przejście tej wersji testu bywa czasem problematyczne także dla ludzi, więc wynik automatu niespecjalnie zadziwia. Z kolei zabezpieczenia stosowane przez Google zostały złamane w 2008 roku przez rosyjskich spamerów, po podobnych atakach na Microsoft i Yahoo!.

Automat usuwa szum z tła łamanego obrazka, a następnie rozbija tekst na pojedyncze litery, które łatwiej identyfikować, niż całe słowa. W publikacji opracowanej przez jego twórców znalazły się również przydatne wskazówki dla stosujących zabezpieczenia oparte na literach, a po publikacji dokumentu Visa i Digg zaczęli stosować reCAPTCHA na swoich stronach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.